Перегляд за Автор "Вівсяна, Інна Анатоліївна"
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Адміністративно-територіальні реформи 1920-1930-х рр. у центральноукраїнському регіоні(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Вівсяна, Інна Анатоліївна; Vivsyana, Inna Anatoliivna(ua) Стаття присвячена проблемі реформування адміністративно-територіального устрою, що проводилось радянським урядом України в 1920-1930-х рр. Увагу зосереджено на центральноукраїнському регіоні, на теренах якого унаслідок реформ постала Кіровоградська область. Автор проаналізувала етапи реформи, специфіку формування і розвитку сільрад та районів як базових ланок адміністративно-територіального устрою, динаміку чисельності населення по районах та окремих районних центрах, особливості формування національних адміністративних одиниць. Унаслідок голодомору 1932-1933 рр. Та масових репресій відбулось значне скорочення населення, яке приховувалось за даними статистичних звітів та розукрупненням районів. Вказано на низьку ефективність реформ, адже адміністративно-територіальне районування залежало від ідеологічних установок, а не враховувало історичні, економічні, культурні зв ’язки населення центральноукраїнського регіону.Документ Вивчення суспільно-політичних поглядів В. К. Винниченка у курсі “Історія політичної думки в Україні”(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Вівсяна, Інна Анатоліївна(uk) Стаття присвячена методичним проблемам вивчення суспільно-політичних поглядів В.Винниченка у вищій школі. Проаналізовані основні підходи та методи, які використовуються при вивченні науково-публіцистичної спадщини визначного діяча.Документ Вплив національних меншин на консолідацію українців у 1917-1920 роках(КДПУ ім. В. Винниченка, 2005) Вівсяна, Інна АнатоліївнаДокумент Консолідація митців Галичини та Наддніпрянщини у створенні й охороні пам’яток національної культури (1917-1920 рр.)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Вівсяна, Інна АнатоліївнаСтаття на основі аналізу архівних матеріалів,газетних публікацій та мемуарних свідчень розкриває роль окремих діячів у консолідації українського народу в період національної революції 1917 - 1920 рр. через діяльність по збереженню та створенню пам’яток вітчизняної культури.Документ Обгрунтування реформи адміністративно-територіального устрою України з позицій історичної географії(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Вівсяна, Інна Анатоліївна(uk) У статті розглядаються можливості історико-географічних досліджень в обґрунтуванні майбутньої реформи адміністративно-територіального устрою України.Документ Радянський концепт «дружба народів» у сучасних підручниках з історії(Видав. дім "Гельветика", 2024) Вівсяна, Інна Анатоліївна; Vivsiana, Inna(ua) Метою статті є визначення місця ідеологічного концепту «дружба народів» у викладанні новітньої історії в російських школах, а також у веденні гібридної війни РФ з Україною. Влітку 2023 року, на другому році повномасштабної війни з Україною, в Росії та на окупованих територіях українського Півдня і Сходу школи отримали нову редакцію підручника новітньої історії (автори В. Мединський і А. Торкунов). Підручник викликав бурхливу реакцію громадськості на всьому пострадянському просторі, адже він став концентрованим викладом ідеології рашизму. Значну увагу в цьому пропагандистському опусі приділено характеристиці національних відносин у післявоєнному СРСР. Ідеологема «дружби народів» була частиною державної пропаганди в Радянському Союзі, вона ж продовжила своє існування з деякими видозмінами в сучасній РФ. Розуміння цього факту важливе як для професійних істориків, так і для всього українського суспільства. У статті окреслено стан дослідження проблеми використання стереотипів про «дружбу народів» у радянський та пострадянський період. Проаналізовано нову редакцію російського шкільного підручника на предмет використання радянського концепту «дружби народів». Оцінено вплив рашистської ідеології на формування змісту підручника. Визначено, що радянське трактування ідеологеми «дружба народів» передбачало наявність «старшого» і «меншого» народів, саме такий зміст у свої фейки про «братні народи» вкладають сучасні рашисти. За словами про «братні народи» ховається шовіністичне ставлення «старшого брата» – російського народу до інших як до другосортних. Використання радянських стереотипів у сучасних підручниках історії слід розглядати як ідеологічну зброю в гібридній війні та використовувати гідні аргументи для розвінчування історичних міфів. Концепт «дружба народів» у сучасному трактуванні передбачає рівноправні толерантні відносини між народами, повагу до національного суверенітету та дотримання загальновизнаних прав людини. (en) The purpose of this article is to determine the place of the ideological concept "friendship of peoples" in the teaching of modern history in Russian schools, as well as in the conduct of the hybrid war of the Russian Federation with Ukraine. In the summer of 2023, in the second year of the full-scale war with Ukraine, schools in Russia and in the occupied territories of the Ukrainian South and East received a new edition of the modern history textbook (authors V. Medynskyi and A. Torkunov). The textbook caused a violent reaction from the public throughout the post-Soviet space, because it became a concentrated presentation of the ideology of rashism. In this propaganda opus, considerable attention is paid to the characteristics of national relations in the post-war USSR. The ideology of "friendship of peoples" was part of state propaganda in the Soviet Union, but it continued to exist with some modifications in the modern Russian Federation. Understanding this fact is important both for professional historians and for the entire Ukrainian society. The article outlines the state of research into the problem of using stereotypes about "friendship of peoples" in the Soviet and post-Soviet periods. The new edition of the Russian school textbook was analyzed for the use of the Soviet concept of "friendship of nations". The influence of rashist ideology on the formation of the content of the textbook is evaluated. It was determined that the Soviet interpretation of the ideologeme "friendship of peoples" assumed the existence of "older" and "smaller" peoples, and this is exactly the content that modern rashists put into their fakes about "brotherly peoples". Behind the words about "fraternal nations" hides the chauvinistic attitude of the "elder brother" – the Russian people towards others as second-class. The use of Soviet stereotypes in modern history textbooks should be considered as an ideological weapon in a hybrid war, and valid arguments should be used to debunk historical myths. The concept of "friendship of peoples" in its modern interpretation presupposes equal and tolerant relations between peoples, respect for national sovereignty and observance of universally recognized human rights.Документ Революційна весна 1917 року в Єлисаветграді(РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Вівсяна, Інна Анатоліївна; Калашник, ОксанаДокумент Формування культу Т. Г. Шевченка в українській суспільно-політичній думці другої половини XIX ст.(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Вівсяна, Інна АнатоліївнаПроаналізовано обставини формування культу Т. Г. Шевченка у суспільно-політичній думці другої половини XIX ст. Визначено роль членів петербургської "громади" та галицьких народовців у започаткуванні та поширенні вшанування пам’яті Кобзаря.Документ Формування ідеї "українського п’ємонту" у вітчизняній суспільно-політичній думці (кінець ХІХ початок ХХ ст.)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Вівсяна, Інна Анатоліївна(uk) Стаття присвячена актуальній проблемі, пов’язаній із формуванням новітньої ідеології державотворення в Україні. Це перша спроба комплексного огляду процесу зародження проблеми «п’ємонтизму» в плані розвитку суспільно-політичної думки.Документ Ідея соборності у суспільно-політичних поглядах М. І. Костомарова(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Вівсяна, Інна Анатоліївна; Vivsyana, Inna Anatoliyivna(uk) У статті аналізується конкретний внесок визначного українського історика та громадсько-політичного діяча ХІХ ст. Миколи Івановича Костомарова у розробку ідеї соборності. Автор розглядає погляди вченого на єдність українського народу, розділеного імперськими кордонами. Також аналізуються відмінності слов’янофільської та української ідей соборності.Документ Із джерел української суспільно-політичної думки(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Вівсяна, Інна АнатоліївнаДокумент Історичні погляди Т. Г. Шевченка: досвід вітчизняної радянської та зарубіжної інтерпретації(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Вівсяна, Інна АнатоліївнаАвтор аналізує розвиток та сучасний стан досліджень вітчизняних істориків і літературознавців історичної теми у творчості Т. Г. Шевченка. Зокрема, розглядаються протиріччя в підходах до вивчення суспільно-політичних поглядів та історіософських концепцій поета між ученими радянської України та діаспори.