Перегляд за Автор "Олексенко, Каріна"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Документ До питання цифровізації освіти в філософському вимірі(КАІ, 2024) Олексенко, Роман Іванович; Олексенко, КарінаДокумент Організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів початкової школи до проєктування навчального середовища(БДПУ, 2022) Олексенко, Каріна; Oleksenko, Karina(en) The New Ukrainian school needs a new teacher – motivated, responsible and creative, who can become an «agent of change» in the educational space. Having academic freedom, he will prepare his own author's educational programs, choose his own textbooks, methods, strategies, methods and means of learning, diversify the options for organizing the learning space in the classroom using new IT technologies, new multimedia learning tools, updating the laboratory base for studying natural science subjects. mathematical cycle. That is why the process and content of teacher training capable of providing the necessary conditions, means and technologies for teaching students in the context of reforming general secondary education must undergo significant changes. At the article, a choice of organizational and pedagogical minds was framed for the formation of the readiness of the future teachers of the cob school to the design of the primary medium. It has been shown that the organizational and pedagogical mind will play the role of a catalyst for the formation of the readiness of future teachers in the early school to design the initial medium and determine the results, objectively ensuring the possibility of their attainment. On the basis of the analysis of legal documents, modern theory and practice, it was formulated organizational and pedagogical minds and the formation of the readiness of future teachers in the post-primary school to the design of the initial medium, as it appears to be safe positive motivation for education; updating the practical-oriented warehouse disciplines, the cycle of professional and practical training; directing the forms of organization of the lighting process and methods of navigating to the understanding of projective tasks, knowledge of the methods of their achievement and the means of reaching the goal; educated to pedagogical reflection. Visobncheni Organized-Pedagogychi, I am mutual, organically, one and one of the one to forget the fiber of the component of the component of the Maybutovsky schools, and the motivational-anniversary, the digestive, the digestive, the digestive, The prospect of further achievements for this one is directly evident from the expansive model of the formation of the readiness of the future teachers of the cob school to the design of the initial middle school.Документ Філософія цифрової освіти 4.0 як новий науковий напрямок та її вплив на підготовку майбутніх професіоналів(2024) Олексенко, Роман Іванович; Олексенко, Каріна; Компанієць, Володимир(ua) Головна мета філософії цифровізації освіти - проаналізувати, як впроваджен-ня цифрових технологій змінює освітні процеси, дослідити їх вплив на підго-товку професіоналів. Філософія цифровізації освіти 4.0 зосереджена на інтеграції цифрових технологій у навчальні процеси для покращення доступності, ефективності та якості освіти. Ця трансформація має ключове значення для розвитку сучасної економіки та підготовки майбутніх професіоналів, її актуальність з кожним роком тільки зростає. Сучасний світ невпинно руха-ється в напрямку глобальної цифровізації, і освіта є одним із центральних елементів цієї трансформації. Отже, цифровізація освіти 4.0 - це інвестиція не лише в освітню систему, але й у довготривалий розвиток економіки та як наслідок суспільства. (en) The main goal of the philosophy of digitalization of education is to analyze how the introduction of digital technologies changes educational processes, to investigate their impact on the training of professionals. The philosophy of digitalization of education 4.0 focuses on the integration of digital technologies into educational processes to improve the accessibility, efficiency and quality of education. This transformation is of key importance for the development of the modern economy and the training of future professionals, its relevance is only growing every year. The modern world is steadily moving towards global digitalization, and education is one of the central elements of this transformation. Therefore, digitalization of education 4.0 is an investment not only in the educational system, but also in the long-term development of the economy and, as a result, society.