Перегляд за Автор "Сальник, Ірина Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Вибрані питання загальної фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Величко, Степан Петрович; Сальник, Ірина Володимирівна; Царенко, Олег МиколайовичУ посібнику викладено програмний матеріал з навчального курсу «Вибрані питання загального курсу фізики», що читається студентам напряму підготовки 6.040203 Фізика* на освітньо-кваліфікаційному рівні «спеціаліст». Основну увагу в посібнику приділено розкриттю змісту фізичних основ, понять та загальних принципів фізики твердого тіла та квантової електроніки. Посібник буде корисним студентам освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» цього ж напряму підготовки, аспірантам та викладачам фізичних факультетів.Документ Використання загальних фізичних принципів як чинник підвищення науковості шкільного курсу фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2007) Сальник, Ірина Володимирівна(uk) Принципи збереження, відповідності, відносності, а також властивості симетрії – є найзагальнішими законами природи. Використання цих принципів у навчанні фізики дозволить підвищити науковий рівень шкільного курсу.Документ Використання міжпредметного експерименту в процесі вивчення фізики студентами коледжів зв´язку(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Сальник, Ірина Володимирівна; Томашевська, Ганна Пантеліївна; Сальник, И. В.; Томашевская, А. П.; Salnyk, I. V.; Tomashevska, G. P.(uk) Інтеграція – один із найважливіших чинників оптимізації і раціоналізації процесу навчання. Інтегративні зв’язки мають особливо важливе значення для курсу фізики у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, які здійснюють підготовку майбутніх фахівців галузі зв’язку, оскільки фізика є фундаментом усіх професійно-орієнтованих дисциплін. Особливо це стосується фізичного експерименту, який розвивається завдяки інтеграції з професійно орієнтованими дисциплінами й, одночасно, дозволяє формувати ключові та професійні компетентності студентів. Метою статті є виявлення напрямків інтеграції навчального фізичного експерименту та дисциплін професійного спрямування у процесі вивчення фізики студентами коледжів зв’язку. В статті наведено приклад лабораторної роботи з визначення швидкості світла за допомогою рефлектометра Р5 -10, який використовується на підприємствах кабельного зв´язку.Документ Віртуально-орієнтований лабораторний експеримент з фізики для студентів нефізичних спеціальностей(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Сірик, Едуард Петрович; Siryk, E. P.; Сальник, Ірина Володимирівна; Сальник, Ирина Владимировна; Salnik, I. V.(uk) В статті висвітлюється організація віртуально-орієнтованого лабораторного експерименту з фізики як сучасного засобу навчання з використанням інформаційних технологій, що створює ефективне навчальне середовище та підвищує науковий рівень підготовки фахівців.Документ Віртуальні навчальні середовища: сучасні технології та потенціал для освіти(ФОП Гордієнко Є. І., 2019) Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович; Мірошниченко, Олександр Іванович; Salnyk, I.; Siryk, E.; Miroshnychenko, O.(ua) У статті розглядаються питання створення в системі освіти віртуальних навчальних середовищ, проаналізовано їх специфіку. Одночасно показано, що запровадження VLE супроводжується виникненням проблем в процесі навчання, які можуть бути усуненні лише за умови врахування певних педагогічних умов.Документ Деякі проблеми використання комп’ютерного моделювання у навчанні фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Сальник, Ірина Володимирівна(uk) Розглянуто деякі проблеми застосування елементів комп ’ютерного моделювання на уроках фізики. Використання комп’ютерної моделі як об’єкта дослідження активізує в учнів процес самостійного пізнання фізичних явищ, сприяє розвитку вмінь і навиків самостійної пізнавальної діяльності.Документ Диференціація та інтеграція навчання природничих дисциплін – дві сторони єдиного освітнього процесу(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Сальник, Ірина Володимирівна; Salnyk, Iryna Volodymyrivna(ua) Розвиток суспільства зумовлює формування такої парадигми освіти, яка передбачає перехід до принципово нових систем навчання. Сучасна освіта розвивається в таких напрямах, які поєднують у собі діаметрально протилежні підходи. Саме так відбувається із природничою освітою, яка по своїй суті є інтегративною. Навчання учнів із широким діапазоном здібностей вимагає від учителів інноваційних ідей для навчання та врахування особливостей їх розвитку. Актуалізується проблема поєднання диференціації та інтеграції в природничий освіті. Метою статті є висвітлення особливостей комплексної реалізації диференційованого та інтегративного підходів у навчанні природничих наук як основи сучасного навчального середовища закладу загальної середньої освіти. У статті проаналізовані підходи українських та закордонних дослідників, що вивчали ідеї диференціації й інтеграції та особливості їх упровадження в освіті. Як концептуальна основа об’єднання двох протилежних підходів нами визначена теорія множинних інтелектів. Згідно з цією теорією у навчанні повинні бути враховані індивідуальні особливості інтелектуального розвитку учня. З іншого боку, інтеграція різних модальностей і дисциплін може задовольнити різні способи пізнання та розуміння, якими володіють учні з різними типами інтелекту. Основне завдання природничих наук – формування цілісних наукових знань, уявлень про єдину наукову картину світу. У статті показано, що наука поєднує процеси диференціації та інтеграції – єдність і цілісність світу, а також його різноманітність, специфічність різних форм матерії. За наслідками проведеного дослідження нами виділена STEM-освіта та проєктні технології навчання як засоби реалізації у навчанні природничих наук диференційованого та інтеграційного підходів. Залишаються проблемними питання підготовки вчителів, здатних реалізувати ці ідеї в умовах STEM орієнтованого середовища освіти. (en) The development of society determines the formation of such a paradigm of education, which involves the transition to fundamentally new systems of education. Modern education is developing in directions that combine diametrically opposed approaches. This is exactly what happens with science education, which is essentially integrative. On the other hand, learning students with a wide range of abilities requires teachers to come up with innovative ideas and take into account the peculiarities of student development. The problem of combining differentiation and integration in natural education is being updated. The purpose of the article is to highlight the features of the complex implementation of differentiated and integrative approaches in the teaching of natural sciences as the basis of the modern educational environment of a secondary school. The article analyzes the approaches of Ukrainian and foreign researchers who studied the ideas of differentiation and integration and the peculiarities of their implementation in education. We defined the theory of multiple intelligences as a conceptual basis for combining two opposite approaches. According to this theory, individual features of the student’s intellectual development should be taken into account in education. On the other hand, the integration of different modalities and disciplines can accommodate the different ways of knowing and understanding possessed by students with different types of intelligence. The main task of natural sciences is the formation of integral scientific knowledge, ideas about a unified scientific picture of the world. The article shows that science combines differentiation and integration: the unity and integrity of the world, as well as its diversity, the specificity of various forms of matter. Based on the results of the conducted research, we singled out STEM education and project learning technologies as means of implementing differentiated and integrative approaches in the learning of natural sciences. The issue of training teachers capable of implementing these ideas in the conditions of a STEM-oriented educational environment remains problematic.Документ Задачі заочної фізико-математичної школи(КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Сальник, Ірина Володимирівна; Шевченко, Наталія ГригорівнаУ посібнику на основі узагальнення досвіду роботи заочної фізико-математичної школи Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка подано методику й аналіз розв’язування основних типів завдань з математики й фізики. Він покликаний допомогти старшокласникам і абітурієнтам у стислі терміни систематизувати свої знання, удосконалити навички, застерегти від можливих помилок, а отже краще підготуватися до незалежного тестування з математики й фізики. Посібник буде корисним випускникам загальноосвітніх шкіл, а також учителям та студентам фізико-математичних факультетів педагогічних університетів.Документ Запровадження експериментальних методів у процесі навчання спеціальної теорії відносності(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Томашевська, Ганна Пантеліївна; Сальник, Ірина Володимирівна; Томашевская, А. П.; Сальник, И. В.; Tomashevska, A. P.; Salnyk, I. V.(uk) Основу фізичних теорій, названих релятивістськими, складає теорія відносності. Вона утвердилась як струнка, теоретично бездоганна фізична теорія, що є частиною сучасної фізичної картини світу. Природно, що теорія відносності повинна зайняти належне місце і в практиці викладання фізики. Вивчення елементів теорії відносності важливе як з точки зору пізнавальних, так і прикладних завдань. У статті наводяться методичні поради з вивчення окремих питань цієї теорії, а також приклади задач та фізичних експериментів (уявних та реальних), які дозволяють довести або підтвердити деякі положення спеціальної теорії відносності. Розробка таких завдань мала на меті викликати в учнів певні ускладнення, збуджувати інтерес через нестандартний підхід до їх розв’язання, активізувати до пошуку розв’язків, сприяти засвоєнню навчального матеріалу.Документ Комп’ютерне моделювання фізичних об’єктів як засіб візуалізації віртуальної реальності(КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Сальник, Ірина Володимирівна(uk) Широке використання в системі освіти віртуальної реальності у поєднанні з комп’ютерними технологіями вимагає більш детального її аналізу з філософської, психолого-педагогічної та наукової точок зору. Проведений в статті аналіз дозволив виділити особливості та тенденції розвитку технологій віртуальної реальності у навчанні фізики.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 1. Механіка(КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Антонова, Ніна Григорівна; Подопригора, Наталія Володимирівна; Сальник, Ірина Володимирівна; Ткачук, Іван Юрійович; Царенко, Олег МиколайовичУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фізи-чного практикуму з механіки. Тематику і зміст робіт узгоджено з галузевим стандар-том вищої освіти за спеціальністю 6.010100 Педагогіка та методика середньої освіти. Фізика та навчальної програми курсу загальної фізики.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 2. Молекулярна фізика(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Антонова, Ніна Григорівна; Гур’євська, Олександра Миколаївна; Подопригора, Наталія Володимирівна; Сальник, Ірина Володимирівна; Царенко, Олег МиколайовичУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фізичного практикуму з молекулярної фізики. Тематику і зміст робіт узгоджено з галузевим стандартом вищої освіти за напрямом підготовки 6.040203 Фізика* та навчальної програми курсу загальної фізики.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 3. Електрика і магнетизм(КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Сазонова, Олена Олександрівна; Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович; Ткачук, Іван Юрійович; Царенко, Олег МиколайовичУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фіичного практикуму з електрики і магнетизму. Тематику і зміст робіт узгоджено з галузевим стандартом вищої освіти за напрямом підготовки 6.040203 Фізика* та навчальної програми курсу загальної фізики.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 4. Оптика(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Царенко, Олег Миколайович; Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович; Сазонова, Олена ОлександрівнаУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фізичного практикуму з «Оптики». Тематику і зміст робіт узгоджено з Галузевим стандартом вищої освіти за напрямком підготовки: 6.040203 Фізика* та навчальної програми курсу загальної фізики.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 5. Квантова фізика(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Царенко, Олег Миколайович; Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Петро Васильович; Сірик, Едуард ПетровичУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фізиного практикуму з квантової фізики. Тематику і зміст робіт узгоджено з галузевим стандартом вищої освіти за напрямком підготовки: 6.040203 Фізика* та навчальної програми курсу загальної фізики.Документ Метод моделювання як невід’ємна компонента практикуму з фізики у педагогічному ВНЗ(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Сальник, Ірина Володимирівна(UA) У статті розглядаються теоретичні основи організації та проведення спеціального фізичного практикуму з питань сучасної фізики в педагогічному ВНЗ. (EN) In the article theoretical bases of organization and leadthrough of the special physical practical work are examined on the questions of modern physics in pedagogical higher educational establishment, ways of adaptation of modern scientific experiment to the terms of educational physical laboratoriesДокумент Методичні аспекти побудови та використання електронного підручника у навчанні фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Сальник, Ірина Володимирівна(UA) В статті запропоновано аналіз поняття "електронний підручник", розглянуті актуальні питання щодо створення та використання електронних підручників у навчальному процесі з фізики в загальноосвітніх навчальних закладах.Документ Модель сучасної системи навчального фізичного експерименту старшої школи(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович(uk) Процес навчання в новому віртуально орієнтованому середовищі з фізики та широке запровадження електронних засобів в системі навчального фізичного експерименту вимагає створення адекватних методичних систем та засобів навчання, що забезпечують можливість реалізації синергетичного підходу до процесу навчання. Особливого значення набуває означена проблема в старшій профільній школі. В статті розглянуті теоретичні основи створення та запровадження нової моделі навчального фізичного експерименту, що враховує сучасні тенденції його розвитку.Документ Організація експериментально-дослідницької діяльності учнів з фізики через шкільне наукове товариство(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Сальник, Ірина Володимирівна; Мірошниченко, Олександр Іванович; Сальник, И. В.; Мирошниченко, А. И.; Salnyk, I. V.; Miroshnychenko, O. I.(uk) Експериментально-дослідницька діяльність є однією із сучасних технологій у процесі вивчення фізики, проведенні позакласної роботи, впровадженні профільного навчання. Саме в ході дослідницької діяльності проявляється унікальність кожної людини, формуються навички пошуку нового в навколишній дійсності та потреба вносити зміни в процес протікання явищ та процесів. Запровадження такої технології сприяє саморозвитку учнів, розвиває самостійність. Різноманітність форм організації навчальних занять, використання різних за змістом завдань –важлива умова успішного залучення учнів до дослідницької діяльності з урахуванням широкого спектру спрямованості їх інтересів. Незважаючи на ефективність експериментально-дослідницького методу в процесі навчання, для того, щоб його впровадження відбувалося з найбільшою віддачею, слід, приділити увагу якості і доцільності його застосування. У статті розкриваються теоретичні та методичні основи організації дослідницької роботи учнів з фізики через створення шкільних наукових товариств.Документ Організація та результати експериментальної перевірки нової моделі системи навчального фізичного експерименту старшої школи(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Сальник, Ірина Володимирівна(uk) Проведений аналіз сучасного стану та тенденцій розвитку системи навчального фізичного експерименту старшої школи, виявлені протиріччя та особливості її запровадження у віртуально орієнтованому навчальному середовищі привели до створення нами нової функціональної моделі такої системи. З метою перевірки розробленої моделі системи навчального експерименту було створене методичне та матеріально-технічне забезпечення її реалізації. Таке забезпечення являє собою навчально-методичний комплекс з експериментального вивчення питань хвильової оптики, забезпечує реалізацію можливостей як реального, так й віртуального експерименту , відповідає вимогам педагогічної синергетики, ергономіки та основним засадам сучасної парадигми освіти. В статті розглядаються особливості організації та проведення педагогічного експерименту з метою перевірки ефективності нової моделі в навчально-виховному процесі з фізики.