Логотип репозиторію
Фонди та зібрання
Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
Увійти
Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Трифонова, Олена Михайлівна"

Або введіть перші символи:
Зараз показуємо 1 - 20 з 77
  • Результатів на сторінці
  • Налаштування сортування
  • Ескіз
    Документ
    Studying of lenses and their properties
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Трифонова, Олена Михайлівна; Trifonova, Olena Mihailovna
    (UA) В статі розглядається експериментальна методика навчання поширення світла у лінзах, призмах, плоских пластинках та у посудині з водою.
  • Ескіз
    Документ
    Активні методи навчання у науково-педагогічній спадщині І. Є. Тамма
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Єкименкова, Ольга Валентинівна; Трифонова, Олена Михайлівна
    (uk) Однією з проблем сучасної освіти є пасивне навчання. Серед вчителів спостерігається тенденція навчати за допомогою традиційних методів, тобто вчителецентрований підхід. Освітні ж дослідження показують, що для розвитку ґрунтовного розуміння предметів, потрібно застосовувати інтерактивний або активний методи навчання, надавати перевагу особистісно-орієнтованому підходу. Ця проблема не нова. Ігор Євгенович Тамм у своїй педагогічній діяльності використовував саме активні методи навчання, хоча на той момент це питання не так широко обговорювалось в методичних колах. Ефективністю його методів навчання можна вважати велику кількість послідовників І.Є. Тамма, які досягли колосального успіху в науці. Методика Тамма актуальною є і нині.
  • Ескіз
    Документ
    Аналітичний підхід до формування нормативної бази освітньої підготовки студентів
    (РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2023) Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна
    (ua) Ефективність управління освітнім процесом у значній мірі залежить від структурно-логічної взаємодії змісту та структури навчальних дисциплін. Тож виникає потреба науково обґрунтованого підходу до організації освітнього процесу. У статті на основі узагальненого графового зображення процесу управління освітнього процесу засоба ми стандарту спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології), освітньо -професійної програми, навчального плану побудовані моделі формалізованого підходу до аналізу інтегральної, загальних і фахових компетентностей, навчальних досягнень спеціальності, що дозволяє структурувати нормативні документи у вигляді трикомпонентної структури: вхідний вплив; вихідний вплив; об’єкт. Розглянуто методику дворівневої кількісної та якісної оцінки взаємозв’язків у окресленій структурі. Приведена контент-аналітична методика оцінки термінологічної оцінки взаємозв’язків у змісті нормативних документів, зроблено певний акцент на методику оцінки смислового взаємозв’язку на основі теоретичних основ теорії графів.
  • Ескіз
    Документ
    Богданівський учитель
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна
    У статті розглядаються основні принципи трудового навчання та виховання визначені, які директором Богданівської середньої школи І. Г. Ткаченком.
  • Ескіз
    Документ
    Вдосконалення методичної підготовки компетентного вчителя фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Трифонова, Олена Михайлівна
    (uk) Вимоги до методичної підготовки вчителя фізики є важливою складовою частиною його компетентності. В даній статті зроблено аналіз та запропоновано удосконалення до структура методичної підготовки майбутнього вчителя фізики.
  • Ескіз
    Документ
    Взаємозв'язки принципів науковості та наочності в умовах кредитно-модульної системи навчання квантової фізики студентів вищих навчальних закладів
    (2009) Трифонова, Олена Михайлівна
    (uk) У дисертації розроблено методику навчання новітніх понять квантової фізики у вищих педагогічних навчальних закладах в умовах кредитно-модульної системи. Зміст та структуру розділу «Квантова фізика» досліджено з позицій забезпечення реалізації принципів науковості та наочності на основі системного підходу та технології структурно-логічного аналізу навчального матеріалу. Обґрунтовано його побудову на основі логічного упорядкування змісту навколо фундаментальних і наскрізних понять та доповнення розглядом новітніх понять. Визначено методи, прийоми, форми і засоби навчальної діяльності з урахуванням раціонально-логічних та емоційно-ціннісних основ навчально-пізнавальної діяльності студентів. Встановлено, що доповнення змісту курсу загальної фізики новітніми поняттями та накреслення шляхів реалізації принципів науковості та наочності в експериментальному відтворенні фізичних понять сприяє вищому рівню засвоєнню навчального матеріалу та розвитку якостей особистості майбутнього вчителя фізики. Експериментально доведено ефективність теоретичних і дидактичних засад розробленої методики навчання для формування фізичних знань з квантової фізики в умовах кредитно-модульної системи навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Взаємозв’язок еволюції технологій архітектури обчислювальних систем та сучасної наукової картини світу
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Трифонова, Олена Михайлівна
    (uk) Стаття присвячена проблемі взаємозв’язку і впливу еволюції технологій архітектури обчислювальних систем та сучасної наукової картини світу.
  • Ескіз
    Документ
    Вивчення квантової фізики згідно вимог принципів науковості та наочності
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Трифонова, Олена Михайлівна
    (uk) У статті розглядається проблема реалізації принципів науковості та наочності при вивченні квантової фізики у вищих педагогічних навчальних закладах та середніх школах.
  • Ескіз
    Документ
    Вивчення наукової спадщини І. Є. Тамма та формування екологічної компетентності у майбутніх учителів фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Олійник, Іван Миколайович; Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна
    (uk) Стаття присвячена проблемі формування екологічної компетентності майбутнього вчителя фізики під час вивчення історії фізики в педагогічному вищому навчальному закладі. В статті розкрито можливості екологізації змісту окремих предметів у процесі підготовки вчителів фізики. Акцент зроблено на вивчення історії фізики, зокрема, доробку вітчизняних учених-фізиків, серед яких найбільш цікавим є висвітлення наукової, громадської та педагогічної діяльності Нобелівського лауреата з фізики Ігоря Євгеновича Тамма.
  • Ескіз
    Документ
    Вивчення симетрій майбутніми вчителями фізики
    (2012) Подопригора, Наталія Володимирівна; Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна
    (uk) Стаття присвячена проблемі висвітлення властивостей симетрії у єдності із законами збереження і інваріантності, як основи будь-якої фізичної теорії щодо спостережуваних фізичних характеристик систем, у комплексно-системній підготовці майбутнього вчителя фізики.
  • Ескіз
    Документ
    Вивчення у шкільному курсі понять про частинки та їхні взаємодії
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2005) Каленникова, Тетяна Олександрівна; Трифонова, Олена Михайлівна; Садовий, Микола Ілліч
    (ua) Стаття присвячена проблемі вивчення у середній школі понять про частинки і їхні взаємодії.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інтегровного курсу при формуванні дослідницької компетентності учнів в циклі природничих дисциплін
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Гулай, Олександр Володимирович; Вергун, Ігор Вячеславович; Трифонова, Олена Михайлівна; Hulay, Oleksandr; Verhun, Ihor; Tryfonova, Olena
    (ua) У даній статті розглянута проблема навчання учнів, що навчаються у класах гуманітарного профілю за допомогою інтегрованого курсу. Розкрито важливість інтегрованого курсу, етапи його реалізації та визначено ролі, що відводяться учням та вчителю в цій діяльності. Схематично окреслено план роботи та методи, визначено ефективність використання цього курсу та можливість формування дослідницької компетентності в інтегрованому курсі. Запропонований приклад лабораторної роботи в цьому курсі для учнів що навчаються в класах з гуманітарним профілем, в якому учні можуть розглядати, самостійно робити та вивчати інтерференцію та дифракцію світла. У статті розкрито зміст понять: інтегрований курс, види інтегрованих уроків, педагогічні цілі інтегрованого навчання природничих дисциплін.
  • Ескіз
    Документ
    Дидактичні можливості навчально-програмного забезпечення «Фзика-11»
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Слюсаренко, Віктор Володимирович; Трифонова, Олена Михайлівна
    (uk) У статті розглядаються дидактичні можливості використання навчально-програмного забезпечення «Фізика-11» та його складові елементи.
  • Ескіз
    Документ
    Дотримання принципу науковості при формуванні у майбутніх викладачів природничих дисциплін сучасної наукової картини світу
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2007) Трифонова, Олена Михайлівна
    (uk) Стаття присвячена актуальній проблемі формування у майбутніх викладачів природничих дисциплін сучасної наукової картини світу.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування інформаційно-цифрових ресурсів у навчанні фізики та технічних дисциплін
    (ФОП Гордієнко Є. І., 2019) Трифонова, Олена Михайлівна; Трифонова, Е. М.; Tryfonova, О.
    (ua) У статті акцентована увагу на проблемах організації освітнього процесу з фізики та технічних дисциплін у вищій школі. Аргументовано необхідність розвитку у майбутніх фахівців комп’ютерних технологій інформаційно-цифрової компетентності в умовах цифровізації українського суспільства. У статті виділено основні компоненти інформаційно-цифрових ресурсів.
  • Ескіз
    Документ
    Криза техноутворень ХХ століття та її вплив на зміст шкільного курсу фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Трифонова, Олена Михайлівна
    (UA) В статті розглянуті ті зміни в усіх сферах життя світової спільноти, що ведуть до науково-технічних революцій.
  • Ескіз
    Документ
    Математичні методи фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Подопригора, Наталія Володимирівна; Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна
    (uk) Пропонований посібник для студентів вищих навчальних закладів складено у відповідності до програми курсу «Математичні методи фізики» згідно галузевого стандарту вищої освіти: Галузь знань 0402 Фізико-математичні науки. Напрям підготовки 6.040203 Фізика*. Спеціалізація: Інформатика. Освітньо-кваліфікаційна характеристика бакалавра. Навчальний матеріал охоплює всі розділи математичної теорії поля, а також основні типи диференціальних рівнянь у частинних похідних другого поряду, які найчастіше зустрічаються у фізичних теоріях. Теоретичний матеріал доповнено значною кількістю задач з математичної теорії поля, які систематизовані як практикум з розв’язку фізичних задач.
  • Ескіз
    Документ
    Методика відповідального використання штучного інтелекту в закладах освіти
    (Видавничий дім «Гельветика», 2025) Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна; Sadovyі, Mykola; Tryfonova, Olena
    (ua) У статті розглядається важливе питання створення підходів до відповідального використання штучного інтелекту під час навчання. Виокремлено науково-методологічні засади, до яких віднесено особистісно зорієнтований, діяльнісний, компетентнісний, ресурсний підходи. При цьому головним є: формування умінь застосовувати АІ для вирішення навчально-наукових завдань, системний аналіз, міждисциплінарність якінтеграція знань із педагогіки, психології, інформатики, цифрових технологій, менеджменту, спеціальних дисциплін, академічна доброчесність передбачає використання АІ як інструменту ефективного навчання. З’ясовано аспекти психолого-педагогічної готовності здобувачів освіти до використання технологій АІ, виявлення закономірності взаємозв’язку та взаємовпливу АІ і потенціальних ресурсів майбутніх фахівців цифрових технологій. Розглянуто дидактичні принципи відповідального використання штучного інтелекту при виконанні навчально-наукових завдань. Одним зі складникв і важливих елементів такої методики є матеріально-технічна база АІ, яка покликана підвищити ефективність збагачення знаннями та компетентністю здобувачів освіти, обробку великих масивів даних, упровадження інструментарію науково-навчальних досліджень. Детально розглянуто важливий складник дидактичних принципів (матеріально-технічне забезпечення навчання АІ), до якого віднесено 6 основних компонентів, що забезпечують теоретичну й практичну частини навчально-наукового процесу. До них віднесено обчислювальну інфраструктуру, лабораторне та офісне обладнання, програмне забезпечення, мережеве обладнання та безпеки, приміщення та інфраструктури, додаткові ресурси. (en) The article considers the important issue of creating approaches to the responsible use of artificial intelligence during education. The scientific and methodological principles are highlighted, which include personally oriented, activity-based, competency-based, resource-based approaches. The main ones are: the formation of skills to apply AI to solve educational and scientific tasks, system analysis, interdisciplinarity as the integration of knowledge from pedagogy, psychology, computer science, digital technologies, management, special disciplines, academic integrity involves the use of AI as a tool for effective learning. The aspects of the psychological and pedagogical readiness of the subjects of education to use AI technologies, the identification of patterns, interconnections and mutual influence of AI and potential resources of future specialists in digital technologies are clarified. The didactic principles of the responsible use of artificial intelligence in solving educational and scientific tasks are considered. One of the components and important elements of such a methodology is the material and technical base of AI, which is designed to increase the efficiency of enriching knowledge and competence of education seekers, processing large data sets, and implementing tools for scientific and educational research. An important component of the didactic principles (material and technical support for AI training is considered in detail), which includes 6 main components that provide the theoretical and practical part of the educational and scientific process. These include computing infrastructure, laboratory and office equipment, software, network equipment and security, premises and infrastructure, additional resources.
  • Ескіз
    Документ
    Методика навчання оптики на засадах білінгвального підходу в старшій школі
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Вергун, Ігор Вячеславович; Verhun, Ihor Vyacheslavovich; Трифонова, Олена Михайлівна; Tryfonova, Olena Mykhaylivna; Величко, Степан Петрович; Velichko, Stepan Petrovych
    (ua) У даній статті акцентована увага на проблемах освіти, що пов’язані з інтенсивним розвитком інформаційно-комунікаційних та хмарних технологій, а також євроінтеграційними процесами в Україні. Обґрунтовано, що формування комунікативної компетентності не лише рідною мовою повинно починатися зі школи, щоб у навчанні та майбутній професійній діяльності учні були успішними та могли брати інформацію з різних джерел. У зв ’язку з цим запропоновано використовувати білінгвальний підхід в освітньому процесі. Розглянута проблема впровадження білінгвального підходу під час навчання оптики у старшій школі. Розроблено елементи методики використання білінгвального підходу при організації лабораторної роботи та запропоновано роботу на тему «Method and technique of experiment for optics / Визначення довжини світлової хвилі». Систематизовані цілі використання білінгвального підходу при навчанні фізики.
  • Ескіз
    Документ
    Методична система розвитку інформаційно-цифрової компетентності магістрів комп’ютерних технологій
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Трифонова, Олена Михайлівна; Tryfonova, Olena Mykhaylivna
    (uk) У статті проаналізовано відмінність підготовки магістрів і бакалаврів професійної освіти. У практиці підготовки магістрів педагогічної галузі ще не акцентована увага на вимогах до такої категорії фахівців. Не визначено їхнє місце в освітній галузі. Поняття магістр ми розглядаємо як рівень вищої освіти, який докорінно відрізняється від бакалавра, насамперед тим, що він на базі кваліфікації бакалавра здобув поглиблені наукові та спеціальні знання і навички гостро інноваційного характеру. Обов’язковим елементом має бути практичний досвід застосування інновацій для вирішення проблемних професійних завдань, зокрема використання інформаційно-цифрових технологій. Така відмінність розглядається через аналіз показників методичної системи підготовки магістра комп’ютерних технологій, де основними є педагогічні та інженерні компоненти, які складають ціннісно-мотиваційний, змістовий, діяльнісний та рефлексивний блоки. На їх основі нами створена модель розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх магістрів комп’ютерних технологій.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • 4
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Надіслати відгук
Логотип репозиторію COAR Notify