Перегляд за Автор "Царенко, Олег Миколайович"
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Вибрані питання загальної фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Величко, Степан Петрович; Сальник, Ірина Володимирівна; Царенко, Олег МиколайовичУ посібнику викладено програмний матеріал з навчального курсу «Вибрані питання загального курсу фізики», що читається студентам напряму підготовки 6.040203 Фізика* на освітньо-кваліфікаційному рівні «спеціаліст». Основну увагу в посібнику приділено розкриттю змісту фізичних основ, понять та загальних принципів фізики твердого тіла та квантової електроніки. Посібник буде корисним студентам освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» цього ж напряму підготовки, аспірантам та викладачам фізичних факультетів.Документ Використання історичного матеріалу при вивченні теми «Електричний струм у рідинах»(КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Царенко, Олег Миколайович(uk) У статті розглянуто узагальнені матеріали про історію створення гальванічних лементів та вплив цього відкриття на розвиток науки і техніки ХІХ століття.Документ Внесок українських учених урозвиток науки про напівпровідники(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Царенко, Олег Миколайович; Садовий, Микола Ілліч; Sarenko, Oleg; Sadovyi, Mikola(ua) Аналіз науково-методичної та навчальної літератури свідчить, що існують певні проблеми щодо використання історичного матеріалу при вивченні фізичних дисциплін. У той же час доведено, що удосконалення рівня предметної підготовки майбутніх вчителів природничих дисциплін пов язане з вивченням історії фундаментальних наукових відкриттів, використанням у навчальному процесі історичних відомостей щодо виникнення та розвитку найважливішихетапів науки, з узагальненням та систематизацією знань студентів з природничих дисциплін в контексті їх історичного розвитку. У статті приведено історичний огляд становлення науки про напівпровідники у першій половині ХХ ст. та внесок українських вчених в даний напрямок досліджень. Особлива увага приділена теоретичним та практичним розробкам Вадима Євгеновича Лашкарьова, які створили фундамент для сталого розвитку теорії фізики й технології напівпровідників, а також транзисторної мікроелектроніки.Документ Впровадження технології структурування навчального матеріалу в курсі фізики напівпровідників(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Царенко, Олег Миколайович(UA) Розглядається розробка та впровадження технології структурування навчального матеріалу в курс фізики напівпровідників, що підвищує інтерес до її вивчення та сприяє активізації самостійної дослідницької діяльності студентів.Документ Вітчизняні фундатори вакуумної електроніки(2021) Царенко, Олег Миколайович; Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) В статті розкриваються результати просопографічного дослідження історії розвитку вітчизняної вакуумної електроніки. Теоретична та технологічна база електроніки формувалася впродовж тривалого періоду – від випадкових спостережень ефектів статичної електрики до використання квантових ефектів у комп’ютері. Основна мета дослідження полягає у розкритті внеску вчених-фізиків, життя та наукова діяльність яких була пов’язана з Україною, у розвиток вакуумної електроніки. Передумовами розвитку вакуумної електроніки стали іскрові та електро-дугові станції, динамо-машини В.П. Вологдіна. В статті описується початковий період розвитку вакуумної електроніки – когерер О.С. Попова, діод Д. Флемінга, катодно-променеве реле Р. фон Лібена, тріод Лі де Фореста та В. Ікллза. Власне тріод і став першою підсилювальною лампою і привів до народження нової галузі науки і техніки − вакуумної електроніки. Поява перших радіоламп − електровакуумних діода та тріода − призвела до значного прогресу у розробці техніки прийому радіосигналу. Над цією проблемою працювали вчені різних країн і немалий вклад в її вирішення був зроблений вітчизняними дослідниками. В статті наведені просопографічні матеріали про трьох фундаторів вакуумної електроніки, життя та наукова діяльність яких була пов’язана з Україною, – Леоніда Ісааковича Мандельштама, Миколи Дмитровича Папалексі та Ігоря Євгеновича Тамма. Л.І. Мандельштам створив нелінійну теорію коливань, розробив радіоінтерференційні методи визначення швидкості поширення радіохвиль та вимірювання відстаней, винайшов нові методи збудження електричних коливань у вигляді параметричних генераторів. М.Д. Папалескі займався теоретико-практичними розробками проблем радіопеленгації, електронних підсилювальних і генераторних ламп, організовував їх виробництво, дослідив та розробив нові лампові схеми для прийому й передачі сигналів. І.Є. Тамм проводив наукові дослідження в області анізотропних середовищ. Наукові розробки цих вчених та їх колективів заклали надійний фундамент виробництва вакуумних електронних приладів та їх застосування споживачами. Ключові слова:Документ До вивчення теми «Композиційні матеріали» у курсі матеріалознавства(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Царенко, Олег Миколайович; Назаренко, Олександр Васильович(UA) У статті розглянуто орієнтований зміст лекції на тему "Композиційні матеріали" - основні поняття, властивості, становлення технологій, застосування сучасних композитів.Документ До проблеми вивчення нанотехнологій студентами педагогічних спеціальностей(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Царенко, Олег Миколайович; Царенко, Олег Николаевич; Tsarenko, O. N.(uk) Досліджено впровадження в освітній процес середніх на вищих навчальних закладів знань про наноматеріали та нанотехнології. Показано, що використання наноматеріалів в сучасних наукових дослідженнях, технологіях одержання нових конструкційних матеріалів є основою стратегічного розвитку держав. Це пов'язано з тим, що в нанодіапазоні кардинально змінюються фізичні та хімічні властивості речовин. Нанотехнології об'єднують фізику, хімію, біологію, екологію та інші науки, а глибоке вивчення наноматеріалів дає надії очікувати на появу нових явищ та ефектів, нових фундаментальних властивостей. Розглянуто низку проблем, пов'язаних із проведенням ефективної наукової, науково-технічної та інноваційної політики в Україні. Розроблена навчальна програма курсу «Наноматеріали та нанотехнології» для студентів вищих педагогічних навчальних закладів, розкрита його структура та зміст. На основі модульної технології навчання розроблена комплексна система контролю та самоконтролю знань студентів з курсу «Наноматеріали та нанотехнології» з використанням віртуального навчального середовища Moodle.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 1. Механіка(КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Антонова, Ніна Григорівна; Подопригора, Наталія Володимирівна; Сальник, Ірина Володимирівна; Ткачук, Іван Юрійович; Царенко, Олег МиколайовичУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фізи-чного практикуму з механіки. Тематику і зміст робіт узгоджено з галузевим стандар-том вищої освіти за спеціальністю 6.010100 Педагогіка та методика середньої освіти. Фізика та навчальної програми курсу загальної фізики.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 2. Молекулярна фізика(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Антонова, Ніна Григорівна; Гур’євська, Олександра Миколаївна; Подопригора, Наталія Володимирівна; Сальник, Ірина Володимирівна; Царенко, Олег МиколайовичУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фізичного практикуму з молекулярної фізики. Тематику і зміст робіт узгоджено з галузевим стандартом вищої освіти за напрямом підготовки 6.040203 Фізика* та навчальної програми курсу загальної фізики.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 3. Електрика і магнетизм(КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Сазонова, Олена Олександрівна; Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович; Ткачук, Іван Юрійович; Царенко, Олег МиколайовичУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фіичного практикуму з електрики і магнетизму. Тематику і зміст робіт узгоджено з галузевим стандартом вищої освіти за напрямом підготовки 6.040203 Фізика* та навчальної програми курсу загальної фізики.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 4. Оптика(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Царенко, Олег Миколайович; Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович; Сазонова, Олена ОлександрівнаУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фізичного практикуму з «Оптики». Тематику і зміст робіт узгоджено з Галузевим стандартом вищої освіти за напрямком підготовки: 6.040203 Фізика* та навчальної програми курсу загальної фізики.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 5. Квантова фізика(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Царенко, Олег Миколайович; Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Петро Васильович; Сірик, Едуард ПетровичУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фізиного практикуму з квантової фізики. Тематику і зміст робіт узгоджено з галузевим стандартом вищої освіти за напрямком підготовки: 6.040203 Фізика* та навчальної програми курсу загальної фізики.Документ Нариси з історії техніки та технологій(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Царенко, Олег Миколайович; Рябець, Сергій ІвановичНавчальний посібник з історії виникнення та розвитку основних видів техніки та технологій від античності до нашого часу. Рекомендується студентам та викладачам педагогічних університетів, технічних вузів, учителям природничих дисциплін, учням старших класів загальноосвітніх шкіл, гімназій та ліцеїв та всім, хто цікавиться історією науки і техніки.Документ Організація самостійної роботи студентів при кредитно-модульній системі навчання(КДПУ ім. В. Винниченка, 2007) Царенко, Олег Миколайович(uk) У статті розглянуто специфіку організації самостійної роботи студентів у вищих навчальних закладах у зв’язку із впровадженням кредитно-модульної системи навчання. Сформульовано проблеми недоцільності суто інформаційного навчання, розглянуто недоліки структури навчальних посібників, необхідності формування завдань для самостійної роботи, які б сприяли професійному становленню фахівців.Документ Основи фізики напівпровідників і напівпровідникових приладів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Царенко, Олег МиколайовичУ посібнику викладено програмний матеріал з навчального курсу «Фізика напівпровідників», що читається студентам напряму підготовки 0701 Фізика на освітньо-кваліфікаційному рівні «магістр». Основну увагу в посібнику приділено розкриттю змісту фізичних основ, понять та загальних принципів фізики напівпровідників і квантової електроніки. Посібник буде корисним студентам освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст» цього ж напряму підготовки, аспірантам та викладачам фізичних факультетів.Документ Особливості лабораторного практикуму з «Сучасних конструкційних матеріалів та нанотехнологій»(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Царенко, Олег Миколайович(UA) Проаналізовано проблеми проведення лабораторного практикуму в системі підготовки магістрів спеціальності 8.01010301 Технологічна освіта і спроектовано зміст лабораторного практикуму, який сприяє формуванню необхідних професійних умінь; розроблено необхідні для проведення лабораторного практикуму методичні рекомендації.Документ Особливості створення електронних навчальних посібників на основі структурування навчального матеріалу(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Царенко, Олег Миколайович(uk) У статі дано аналіз основних вимог до створення електронних засобів навчання, у тому числі електронних навчальних посібників. Вироблені рекомендації до форми та змісту останніх з урахуванням структурування навчального матеріалу.Документ Посилення ролі самостійної роботи студентів при вивченні загального курсу фізики за умови впровадження інформаційно-діяльнісного підхіду(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Царенко, Олег Миколайович; Царенко, О. Н.; Tsarenko, O. М.(uk) Інтенсивний розвиток інформаційних технологій, перетворення сучасного суспільства в інформаційне вимагає формування інформаційно-технологічної компетентності майбутнього вчителя, зокрема, вчителя фізики. Інформатизація освіти стимулює розробку нових підходів до використання потенціалу інформаційних і комунікаційних технологій, що має сприяти розвитку особистості студентів, підвищити рівень креативності їх мислення. У статті досліджується застосування інформаційно-діяльнісного підходу до вивчення загального курсу фізики, що реалізується через розробку електронних навчальних посібників, посилення ролі самостійної роботи. Все це створює належні умови для організації навчального процесу як динамічної системи, що забезпечує інтелектуальний розвиток студентів із врахуванням їх індивідуальних нахилів, дозволяє формувати узагальнені компетенції та професійну мотивацію до навчання. Показана конкретна структура електронних навчальних посібників з загального курсу фізики, розроблених з використанням об’єктно-орієнтованого навчального середовища Moodle.Документ Практикум з матеріалознавства(LAP LAMBERT Academic Publishing, 2018) Царенко, Олег Миколайович; Рябець, Сергій Іванович(ru) Навчально-методичний посібник містить теоретичний та практичний матеріал для 11 лабораторних та лабораторно-практичних занять, які відповідно до Галузевого стандарту вищої освіти розраховані на студентів спеціальності 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології). Дані роботи охоплюють вивчення діаграм стану металів та сплавів і Державних стандартів України щодо основних конструкційних матеріалів. Навчально-методичний посібник є виправленим і доповненим виданням, в основу якого покладено лабораторні роботи, розроблені в навчальному виданні «Практикум з матеріалознавства й технології конструкційних матеріалів» /Царенко О.М., Назаренко К.В. – рекомендований МОН України як навчальний посібник для вищих педагогічних навчальних закладів освіти (протокол №2/31 від 11.01.2001 р.) Даний посібник може бути використаний студентами різних спеціальностей, які вивчають «Матеріалознавство».Документ Практикум з матеріалознавства(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Царенко, Олег Миколайович; Рябець, Сергій Іванович(uk) Навчальний посібник містить теоретичний та практичний матеріал для 11 лабораторних та лабораторно-практичних занять, які відповідно до Галузевого стандарту вищої освіти повинні виконати студенти напряму підготовки 6.010103 «Технологічна освіта». Дані роботи охоплюють вивчення діаграм стану металів та сплавів і Державних стандартів України щодо багатьох конструкційних матеріалів. Навчальний посібник є виправленим і доповненим виданням, в основу якого покладено лабораторні роботи, розроблені в навчальному виданні «Практикум з матеріалознавства й технології конструкційних матеріалів» /Царенко О.М., Назаренко К. В. – рекомендований МОН України як навчальний посібник для вищих педагогічних навчальних закладів освіти (протокол №2/31 від 11.01.2001 р.)