Перегляд за Автор "Шлянчак, Світлана Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ APPLYING COMPUTER MATHEMATICS AS THE BASIS FOR THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF SPECIALISTS IN THE AREA “SYSTEM SCIENCES AND CYBERNETICS”(Publishing Kupriyenko SV, 2013) Shlianchak, S. A.; Шлянчак, Світлана Олександрівна(en) The author of the article gives the overview of approaches to the selection of means for forming professional competence of a specialist. The process of implementing the systems of computer mathematics in project activity of future specialists in the area “System Sciences and Cybernetics” is revised. Attention is paid to the technology of completing studying-professional projects by the future specialists, which influences the formation of personal-professional qualities of the specialist, which are the indivisible element in the formation of professional competence.Документ Аналіз різних схем навчання за умов кредитно-модульної системи(КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Авраменко, Ольга Валентинівна; Ізюмченко, Людмила Володимирівна; Шлянчак, Світлана Олександрівна(uk) Представлено результати аналізу трирічного досвіду навчання у КМСОНП студентів математичних спеціальностей. Проведено порівняльний аналіз четвертної та семестрової форми організації навчального процесу, показано, що більш доцільною є четвертна система з регулярним модульним контролем у різних формах, зокрема з обов’язковим повноцінним складанням екзамену.Документ Використання соціальних сервісів Інтернет у навчальній діяльності студентів(2016) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Shlianchak, S. A.; Шлянчак, Светлана Александровна(en) The article reviews the key opportunities of using services of web 2. 0 technologies to the educational process. It is shown of Social Software tools: Wiki technology, system of creating blogs, systems of storing and sharing web resources. The basic lines of Wiki-technology, possibility, and methods of the use of it are described in pedagogical practice. The described pedagogical potential of Wiki-technology to organize project activities of students. It should be stressed that Wiki is a piece of server software that allows users to freely create and edit web page content using any web browser. The author focusing on teaching and methodical opportunities of the Internet blogs and systems of storing and sharing web resources (for joint hypertext materials creation, placement of presentations, text documents, photos, video resources, etc.) in professional preparation of the future primary school teachers. It is shown efficiency using of web 2. 0 technologies in the educational work future teachers (by the example of their own resources of Kirovograd State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko).Документ Використання інтернет-технологій в освітньому процесі(РВВ ЦДПУ В. Винничека, 2021) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Щирбул, Олександр Миколайович; Shlyanchak, Svitlana Oleksandrivna; Shchyrbul, Oleksandr Mykolayovych(ua) Стаття присвячена проблемам використання інтернет-технологій в освітньому процесі при підготовці студентів спеціальності 015 Професійна освіта (Цифрові технології). На основі аналізу різних наукових, інформаційних джерел встановлено, що, на сьогодні, існує значна кількість інтернет-сервісів, котрі можна успішно використовувати для інтенсифікації освітнього процесу при навчанні студентів. Зокрема, використання Інтернет-технологій в освітньому процесі може відбуватися за такими напрямами: розробка дидактичних та методичних матеріалів; робота з соціумом (суспільством, як цілісною соціальною системою); формування та розвиток фахової компетентності майбутніх педагогів; розвиток управлінської діяльності в системі освіти та ін. Використання, описаних в публікації серверів, створює можливості майбутнім інженерам-педагогам значно покращити свої знання в галузі цифрових технологій, навчитися розробляти дидактичні матеріали для учнів й готувати себе до майбутньої професійної діяльності.Документ Использование компьютерной математики как основа развития профессиональной компетентности специалистов в области «Системные науки и кибернетика»(Publishing Kupriyenko Sergiy Vasilyovich, 2012) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Шлянчак, Светлана Александровна; Shlianchak, S. A.(ru) Исследованы психолого-педагогические особенности формирования профессиональной компетентност и специалистов в области «Системные науки и кибернетика». Приведены рекомендации для эффективного использования систем компьютерной математики (СКМ) при создании учебно-профессиональных проектов студентами названной области знаний. Продемонстрировано применение СКМ к различным видам проектов.Документ Компьютерно-ориентированная реализация учебных задач как условие формирования профессиональной компетентности специалистов в области «Системные науки и кибернетика»(2013) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Шлянчак, Светлана АлександровнаДокумент Навчання створенню інтерактивних вебсторінок із використанням методів масивів мови JavaScript та студентських мініпроєктів(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Рєзіна, Ольга Василівна; Шлянчак, Світлана Олександрівна; Кнідзе, Михайло Ігорович; Riezina, Olga Vasylivna; Shlianchak, Svitlana Oleksandrivna; Knidze, Mykhailo Igorovych(ua) Після завершення університетської освіти студенти спеціальності «Комп’ютерні науки» повинні добре розуміти сучасні вебтехнології і мати необхідні навички, щоб зайняти міцну позицію в галузі. З урахуванням того, що сьогодні зростає попит на динамічні, інтерактивні та візуально привабливі сайти, студенти повинні вміти використовувати технології, що дають можливість створити такі вебресурси. Упровадження в освітній процес мініпроєктів проблемного навчання (“PBL mini-projects”) може допомогти сформувати ці важливі вміння. Для підвищення мотивації студентів до вивчення структур даних у JavaScript доцільно уникати задач на виконання обчислень, натомість пропонувати завдання щодо написання функцій-обробників подій, виконання яких демонструє явний візуальний ефект. Мета цього дослідження – розробити дизайн мініпроєкту, який проводиться при вивченні студентами масивів у JavaScript. Ми показуємо набір доцільно дібраних завдань, при виконанні яких студенти пишуть програмний код для автоматичної генерації таблиці із заданими даними та блоку новин на вебсторінці. Указані дії відбуваються завдяки використанню методів масивів JavaScript. Ми демонструємо приклади розв’язання цих завдань. Програмний код наводиться та аналізується. Упровадження проводилося у рамках курсу «Програмування вебзастосувань» і показало доцільність використання описаної методики. (en) After completing university education, computer science students should have a good understanding of the current web technology and have the necessary skills to obtain a strong position in the industry. Considering that today there is a growing demand for dynamic, interactive and visually attractive sites, students should be skilled in using technologies that make they possible to develop such web resources. Introducing mini-projects of problem-based learning (“PBL mini-projects”) into the educational process can help educate these essential skills. To increase students' motivation to study data structures in JavaScript, it is advisable to avoid tasks on performing calculations,instead offer tasks on coding event handler functions, the execution of which demonstrates a clear visual effect. The purpose of this study is to design the PBL mini-project, which is carried out when students study JavaScript arrays. We present a set of properly chosen tasks in which students coding functions for automatic generation of a table with predefined data and a news box on a web page using JavaScript array methods. We demonstrate examples of solving these tasks. The program code is provided and analyzed. The implementation was conducted in a course “Web Applications Programming” and showed the expediency of using the described methodology.Документ Основи інформатики з елементами програмування та сучасні інформаційні технології навчання. Ч. І. Основи інформатики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Ганжела, Сергій ІвановичУ посібнику представлено загальні відомості з основ інформатики: апаратне забезпечення інформаційних систем; операційні системи; прикладне програмне забезпечення; комп’ютерна графіка; текстовий і табличний процесори; бази даних та системи управління базами даних. Посібник складається з двох частин: «Теоретична частина» і «Лабораторні роботи». Посібник містить приклади, рекомендації виконання завдань та примітки у вигляді порад для їхнього раціонального виконання. Навчальний посібник призначений для супроводу курсу «Основи інформатики з елементами програмування та сучасні інформаційні технології навчання», який передбачено навчальним планом для студентів напрямів підготовки: «Початкова освіта», «Дошкільна освіта». Також посібник адресовано педагогічним працівникам і студентам інших напрямів підготовки.Документ Основи інформатики з елементами програмування та сучасні інформаційні технології навчання. Ч. ІІ. Елементи програмування(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Ганжела, Сергій Іванович(uk) У посібнику представлено загальні відомості з програмування: основи алгоритмізації, мова програмування та засоби створення програм, середовище PascalABC.Net, програма Сходинки до інформатики, середовище Scratch. Посібник складається з двох частин: «Теоретична частина» і «Лабораторні роботи». Посібник містить приклади, рекомендації виконання завдань та примітки у вигляді порад для їхнього раціонального виконання. Навчальний посібник призначений для супроводу курсу «Основи інформатики з елементами програмування та сучасні інформаційні технології навчання», який передбачено навчальним планом для студентів напрямів підготовки: «Початкова освіта», «Дошкільна освіта». Також посібник адресовано педагогічним працівникам і студентам інших напрямів підготовки.Документ Основи інформатики з елементами програмування та сучасні інформаційні технології навчання. Ч. ІІІ. Сучасні інформаційні технології навчання(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Ганжела, Сергій Іванович(uk) У посібнику представлено загальні відомості з інформаційно-комунікаційних технологій навчання: сучасні інформаційні технології навчання; комп’ютерні мережі, глобальна мережа Internet, електронна пошта; проектна діяльність у початковій школі; технологія веб 2. 0 як засіб використання освітніх веб-ресурсів; комп’ютерні презентації. Посібник складається з двох частин: «Теоретична частина» і «Лабораторні роботи». Посібник містить приклади, рекомендації виконання завдань та примітки у вигляді порад для їхнього раціонального виконання. Завдання для лабораторних робіт побудовано таким чином, щоб залучати студентів до проектної та дослідницької діяльності засобами технології веб 2.0. Використано технологію Вікі для організації онлайнового навчального середовище та об’єднання зусиль викладачів і студентів у межах деякої теми або навчального курсу. Навчальний посібник призначений для супроводу курсу «Основи інформатики з елементами програмування та сучасні інформаційні технології навчання», який передбачено навчальним планом для студентів напрямів підготовки: «Початкова освіта», «Дошкільна освіта». Також посібник адресовано педагогічним працівникам і студентам інших напрямів підготовки.Документ Позитивна динаміка рівнів професійної компетентності студентів у межах нового галузевого стандарту спеціальності «Інформатика»(2011) Шлянчак, Світлана Олександрівна(uk) Наведено результати педагогічного експерименту, проведеного протягом навчальної практики. Відмічено доцільність подальшого впровадження такої практики у зв’язку зі змінами стандарту підготовки студентів спеціальності “Інформатика”.Документ Розробка дистанційних курсів засобами Вікі-КДПУ, Хмарка-КДПУ і Moodle-КДПУ. Ч. 2. Moodle-КДПУ(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Болілий, Василь Олександрович; Андронатій, Павло Іванович; Шлянчак, Світлана ОлександрівнаНавчальний посібник орієнтований на використання у навчанні викладачів КДПУ під час довгострокового підвищення кваліфікації за програмою «Розробка дистанційних курсів засобами Вікі-КДПУ, Хмарка-КДПУ і Moodle-КДПУ». Частина 2 присвячена основним прийомам роботи з системою управління навчанням та перспективам використання системи Moodle-КДПУ в педагогічній діяльності. Розглянуто можливості створення ресурсів і діяльностей у дистанційному курсі, аспекти щодо організації контролю і оцінювання навчальної діяльності студентів. Для кожного заняття розроблено вправи для ефективного використання інструментів Moodle-КДПУ. Цей посібник може використовуватись викладачами вищих педагогічних і технічних навчальних закладів з метою розширення системи знань, формування компетентності викладачів у питаннях впровадження дистанційного навчання, а також працівниками системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників.Документ Системи комп’ютерної математики як інтеграційна основа науково-дослідних робіт(2012) Шлянчак, Світлана ОлександрівнаДокумент Формування компетентностей особистості в сучасній школі(КОД, 2010) Авраменко, Ольга Валентинівна; Лутченко, Людмила Іванівна; Шлянчак, Світлана ОлександрівнаРобота спрямована на збагачення знань з теорії компетентнісного підходу в освіті. У ній формування компетентностей особистості в сучасній школі розглядається як альтернатива навчанню предметним знанням, умінням, навичкам (ЗУНам). У посібнику представлені різні підходи до трактування понять «компетенція» і «компетентність», показана варіативність у використанні цих понять. У систематизованому вигляді подана система компетентностей; висвітлені проблеми професійного становлення майбутніх фахівців та проведений їх аналіз у контексті дидактики й психології. Розглянуто та реалізовано на прикладах застосування систем комп’ютерної математики при здійсненні підготовки фахівців природничо-математичного циклу. Показані можливості урізноманітнення форм роботи у навчальних закладах через використання комп’ютерно-орієнтованих систем навчання. Видання розраховане на вчителів математики, викладачів математичних дисциплін, студентів математичних спеціальностей педагогічних вузів, які працюють з математично обдарованими учнями.Документ Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій у вищих навчальних закладах(2014) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Shlianchak, S. A.; Шлянчак, Светлана Александровна(uk) На основі аналізу сучасного стану дослідженості проблеми формування професійної компетентності фахівців обґрунтовано сутність професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій, визначено її компонентну структуру, критерії, показники і рівні її сформованості. Розроблено модель формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій у вищих навчальних закладах. Модель складається з взаємопов’язаних компонентів: цільового, змістового, організаційно-технологічного і критеріального. Визначено й впроваджено в процес професійної підготовки студентів педагогічні умови формування їх професійної компетентності. Результатами експерименту підтверджено позитивні зміни в рівнях сформованості досліджуваного утворення.Документ Цифрова підготовка майбутніх магістрів освіти : міжнародні тенденції(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Фурсикова, Тетяна Володимирівна; Шлянчак, Світлана Олександрівна; Ганенко, Людмила Дмитрівна; Fursykova, Tetiana Volodymyrivna; Shlianchak, Svitlana Oleksandrivna; Hanenko, Liudmyla Dmytrivna(ua) У статті проаналізовано практичний досвід, дані офіційних сайтів університетів, навчальних планів і програм цифрової підготовки майбутніх магістрів освіти. Узагальнено специфіку змісту навчальних програм підготовки майбутніх магістрів освіти в провідних закладах вищої освіти країн Азії, Америки та Європи. Встановлено різноваріантність цифрової підготовки фахівців освіти, яка передбачає впровадження спеціальних дисциплін і міждисциплінарних модулів, спрямованих на поглиблене вивчення інформаційно-комунікаційних технологій, використання Інтернет-ресурсів, критичний аналіз медіатекстів; зорієнтованість підготовки майбутніх магістрів освіти на нові види професійної діяльності, зумовлені актуальними запитами інформаційного суспільства (активне впровадження цифрових технологій, інтеграція освіти й інформаційних технологій і систем, підготовка фахівців до електронного навчання, використання цифрових ресурсів в управлінській освітній діяльності); організацію виконання навчальних цифрових проєктів для відпрацювання навичок колективної та управлінської діяльності з використанням інформаційних технологій; упровадження нових програм підготовки магістрів освіти, які забезпечують підготовку фахівців до реалізації професійної діяльності виключно в контексті цифровізації. З’ясовано, що цифрова підготовка майбутніх магістрів освіти за кордоном здійснюється декількома способами: 1) упровадженням у процес професійної підготовки цифрових технологій; 2) модифікацією змісту окремих дисциплін навчального плану магістерської підготовки відповідних модулів, розділів, тем, що передбачає вивчення інформаційно-комунікаційних технологій для розв’язання професійних завдань; 3) уведенням дисциплін, безпосередньо спрямованих на розвиток цифрової компентності студентів; 4) запровадженням програм підготовки магістрів освіти за напрямом «Цифрова освіта». (en) The article analyzes practical experience, data from official university websites, curricula and digital training programs for future masters of education. The specifics of the content of training programs for future masters of education in leading institutions of higher education in the countries of Asia, America and Europe are summarized. It has been found out that the variety of digital training of education specialists involves the introduction of special disciplines and interdisciplinary modules aimed at in-depth study of information and communication technologies, use of the Internet resources, critical analysis of media texts as well as the orientation of the training of future masters of education at new types of professional activity, determined by the current demands of the information society (active implementation of digital technologies, integration of education and information technologies and systems, training of specialists for electronic learning, use of digital resources in managerial educational activities); the organization of the implementation of educational digital projects to practice the skills of collective and management activities using information technologies as well as the introduction of new programs for the training of masters of education, which ensure the training of specialists for the implementation of professional activities exclusively in the context of digitalization. It has been specified that digital training of future masters of education abroad is carried out in several ways: 1) through the introduction of digital technologies into the process of professional training; 2) through the modification of the content of individual disciplines of the master's training curriculum of relevant modules, sections, topics, which involves the study of information and communication technologies for solving professional tasks; 3) through the introduction of disciplines directly aimed at the development of students' digital competence; 4) through the introduction of Master of Education training programs into the field of "Digital Education".Документ Інноваційні та сучасні педагогічні технології навчання математики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Авраменко, Ольга Валентинівна; Лутченко, Людмила Іванівна; Ретунська, Вікторія Вікторівна; Ріжняк, Ренат Ярославович; Шлянчак, Світлана ОлександрівнаРобота спрямована на формування досвіду творчої діяльності учителів математики (студентів заочного відділення фізико-математичного факультету), на збагачення їх знань з теорії організації групової навчальної діяльності молодших школярів, самостійної роботи учнів основної школи й умінь застосовувати її в практиці навчання математики. Методичні особливості викладання теорії ймовірностей у закладах профільного типу, його прикладна спрямованість представлені у посібнику як пошук шляхів вирішення проблеми розвитку в школярів імовірнісно-стати-стичного мислення. Приклади використання можливостей універсальної математичної системи MAPLE для розв’язування задач допоможуть вчителеві на факультативних заняттях з математики підвищити інформаційну культуру старшокласників, сформувати навички комп’ютерного контролю за ходом розв’язання. У посібнику показане використання дидактичних ігор при вивченні математики на уроках та в позаурочний час, уміщено сценарії різних форм позакласних заходів. Методичні доробки авторів будуть корисні для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних вузів та вчителів математики закладів освіти.Документ Інформаційно-методичні матеріали з атестації студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти(ЦДУ імені В. Винниченка, 2022) Присяжнюк, Олена Віталіївна; Шлянчак, Світлана Олександрівна; Prysjazhnjuk, Olena; Shlianchak, Svitlana