Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 42
  • Ескіз
    Документ
    Художній світ Тараса Шевченка: рецепція тексту і підтексту
    (Мачулін, 2019) Клочек, Григорій Дмитрович; Буряк, Олена Федорівна; Вечірко, Оксана Леонідівна; Гольник, Оксана Олександрівна; Лаврусенко, Марія Іванівна; Михида, Сергій Павлович; Перцова, Інна Василівна; Ратушняк, Олександр Михйлович; Рибальченко, Валентина Костянтинівна ,; Цепа, Олександра Володимирівна
    (ua) У монографії системно осмислюються актуальні проблеми рецепції творчості Тараса Шевченка у вітчизняному та діаспорному літературознавстві: розглядається специфіка художнього світу митця, особливості психопоетики його внутрішніх конфліктів; виокремлюються концептуальні складники його художнього мислення; розкривається феномен потужної енергетики його текстів, значимість підтекстових смислів; виявляються прийоми психологізму, особливості конструювання ідилічного простору. Рання творчість поета постає у зіставленні з доробком Адама Міцкевича та Фрідріха Шиллера. Книга зацікавить студентів філологічних факультетів, учителів української мови і літератури, усіх, хто захоплюється енергетикою і мудрістю поетичного слова Тараса Шевченка.
  • Ескіз
    Документ
    Актуалізація ідей В. О. Сухомлинського в контексті управління закладом освіти
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Михида, Сергій Павлович; Mikhida, Sergiy Pavlovich
    (uk) Стаття присвячена актуалізації ідей В. О. Сухомлинського щодо управління закладом освіти. Акцент ставиться на функціях управління та посадових функціональних обов’язках педагогічних працівників, принципах управління закладом освіти, особистісних якостях керівника закладу освіти,організації менеджменту в сфері освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Психолінгвістичний та психопоетологічний аспекти поняття «цінності суспільства»
    (КОД, 2019) Чернишенко, Ірина Анатоліївна; Chernyshenko, Iryna; Михида, Сергій Павлович; Mychyda, Sergii
    (uk) Стаття присвячена розгляду теоретичних підходів до поняття «цінності суспільства» у філософському, соціологічному та лінгвістичному дискурсах. Це зроблено з метою подальшого дослідження способів вербалізації цінностей та їх ролі у формуванні мовної особистості. Зазначається, що цінності виражаються ціннісною свідомістю. Діяльність теоретика в цій сфері є не що інше як пізнання цінностей свого суспільства, чітке вираження та обґрунтування його ціннісних вимог. Це можуть зробити засновники і реформатори релігій, соціальні мислителі, політичні діячі, письменники. Щодо письменників, то саме вони формують ціннісні орієнтації суспільства, а вчені-лінгвісти та літературознавці здатні дати опис цінностей, який складається з тверджень, стосовно яких можлива перевірка на істинність чи хибність. Цінності завжди існують як упорядкована система, яка є найважливішою складовою культури. У статті розглянуто два основних підходи до визначення поняття «цінність» – предметний та підхід "відносин значимості". Крім того досліджуються функції, які виконують цінності у житті суспільства. Цінності – це конструктивні принципи побудови суспільства, це таке співвідношення між частинами суспільства, яке забезпечує його успішне функціонування. У цьому функціонуванні цінності виконують інтегруючу, регулюючу, ідентифікаційну функції та виступають у ролі стандартів для вибору людської дії. Без цінностей неможлива онтологія будь-якого суспільства. Ціннісні уявлення входять як складова частина до механізму дії суспільних законів. Цінності існують як реальність, об’єктивна відносно окремих індивідів. Це начебто ідеальний план реально існуючого суспільства, який виявляється надзвичайно дієвим, не діючи безпосередньо. Первинно ціннісна свідомість формується на духовно-практичному рівні. Ця ціннісна реальність закріплюється на рівні мови, а саме в мовленні окремої мовної особистості на рівні її мегатексту. Вони фіксуються у значенні слів та синтаксичних одиниць, у фразеологізмах пареміях та прецедентних текстах. Тож за допомогою вивчення шляхів вербалізації цінностей можна визначити ту ціннісну систему, яка притаманна тій чи іншій нації. Кожна з підсистем суспільного життя має свої ціннісні уявлення (наприклад, для економіки це власність, прибутки, користь та ін., для політики – влада, держава та ін.). Але обов’язково повинні існувати ціннісні системи, які не дають суперечливому суспільству знищити себе. Це –перш за все моральна свідомість.
  • Ескіз
    Документ
    Психопоетика: проблема кореляції психологоспрямованих літературознавчих технологій
    (Пороги, 2007) Михида, Сергій Павлович; Mykhyda, S. P.
    (uk) У статті досліджюється зв’язки між літературознавством та психологією у всьому спектрі її мистецькоспрямованіа проявів та їх роль у розвитку гуманітарної парадигми знань у сучасному світі.
  • Ескіз
    Документ
    У психопоетикальному світі Лесі Українки (Стаття третя)
    (РВВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2007) Михида, Сергій Павлович; Михида, Сергей Павлович; Mykhyda, S. P.
    (uk) Розглядаються окремі аспекти психічного буття Лесі Українки, виявляються внутрішні поетикотворчі чинники.
  • Ескіз
    Документ
    Дискурс жіночого образотворення у драмах В. Винниченка: прояви авторського духовного світу
    (Акцент, 2004) Михида, Сергій Павлович; Mykhyda, S. P.; Ковалик, Марина Олексівна
  • Ескіз
    Документ
    Іван Франко: психопоетикальна характеристика
    (ЛНУ ім. І. Франка, 2008) Михида, Сергій Павлович; Михида, Сергей Павлович; Mykhyda, Sergij
  • Ескіз
    Документ
    Психопоетикальні аспекти комедіографії Марка Кропивницького
    (Видавець Чабаненко Ю. А., 2014) Михида, Сергій Павлович; Михида, Сергей Павлович; Mykhyda, Serhiy
    (uk) У статті із залученням психопоетикальної методики осмислюються окремі аспекти формування комедійного дискурсу М. Кропивницького. Аналіз мегатексту драматурга оприявнює психологічні основи гострослів’я й дотепів у драмах митця. Трагікомічність на рівні жанру постає як безпосередня кореляція із його психологічним станом, психоемоційною реакцією на світ.
  • Ескіз
    Документ
    У «поетовій клініці»: Леся Українка під скальпелем психології творчості
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2006) Михида, Сергій Павлович; Михида, Сергей Павлович; Mykhyda, Serhiy
    (uk) У статті на матеріалі епістолярію і мемуарів 1899 року та поезії «Як я люблю оці години праці» розглядаються мотиви до творчості та спосіб праці Лесі Українки. Осмислюється стан і місце психології творчості в контексті психоаналізу та аналітичної психології.