Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Розробка концепції освітнього подкасту з журналістики(2024) Велика, Юлія Олександрівна; Velyka, Y. O.(ua) Метою кваліфікаційної роботи є розробка концепції освітнього мультимедійного подкасту, орієнтованого на студентів-журналістів, що поєднує сучасні формати аудіовізуального контенту з актуальними темами журналістської освіти. У дослідженні проаналізовано еволюцію подкастингу, його типологію, жанрові та технічні особливості, освітній потенціал і роль у цифровій комунікації. У практичній частині розроблено концепцію подкасту: визначено формат, структуру, тематику випусків, цільову аудиторію, запропоновано сценарії, аудіовізуальні компоненти та рекомендації з технічного оформлення й публікації. Особливу увагу приділено мультимедійному формату як засобу підвищення ефективності навчального процесу. Практичне значення роботи полягає у можливості використання подкасту як інноваційного інструменту у вищій освіті, для викладання фахових дисциплін, а також для розвитку кросмедійних навичок студентів. (en) The aim of this qualification work is to develop a concept for an educational multimedia podcast focused on journalism students, combining modern audiovisual formats with relevant topics in journalism education. The research analyzes the evolution of podcasting, its classification, genre and technical features, educational potential, and role in digital communication. The practical part of the work presents a detailed concept for the podcast: format, structure, themes, target audience, sample scripts, audiovisual elements, and recommendations for publication. Special attention is paid to the multimedia format as a tool for improving learning efficiency. The practical significance of the work lies in the possibility of using the podcast as an innovative tool in higher education, both for teaching professional disciplines and for developing students’ cross-media skills.Документ Formation of Media Educational Skills of a Future Teacher in the Professional Training(2020) Пикалюк, Роман Володимирович; Pykaliuk, R.; Semenog, O.; Semenikhina, O.; Oleshko, P.; Prima, R.; Varava, O.(en) The article deals with the solution of the problem of media education skills formation of the future teacher in the process of vocational training. The concept of “media education skills of the future teacher” is interpreted as a set of intellectual and practical actions that provide the ability of the individual to perform actions in search consciously, selection, processing, analysis, creation of media texts of different styles and genres, projecting and preparation of the results of media education activities. The groups of media-educational skills of the future teacher-dictionary are distinguished: language- communicative, analytical-interpretative, text-genre skills, information-technological, projecting. The model of media and educational skills formation of future language-teachers in the process of vocational training is developed and implemented. The model covers theoretical and methodological, substantive-procedural and diagnostic- resultant blocks, and is based on personal, competence, praxeological, cultural, text-centric approaches, involves taking into account didactic principles of interdisciplinary integration and aesthetics value of media texts. The effectiveness of the selected forms, methods and means, the result of which are formed by the ability to perceive, critically read, analyze, interpret, create media texts of different styles and genres through the creative application of professional theoretical knowledge, practical skills and techniques of media analysis, has been empirically confirmed. The sample size comprised the experimental group (EG) – 132 students and the control group (CG) – 124 students. Exclusive author’s tests were developed to confirm the validity of the results, which were processed according to Pearson’s criterion.