Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Проєкт Telegram-каналу на тему особистісного розвитку(2024) Ткачук, Діана Олександрівна; Tkachuk, D. O.(ua) Тема бакалаврської роботи є актуальною в контексті зростання попиту на справжні, емоційно підтримуючі медіа у часи психологічного та соціального неспокою. Новизна проекту полягає у створенні повільного медіа-каналу на основі Telegram, який поєднує рефлексивний сторітеллінг, візуальний мінімалізм і емпатичний тон. Проект також представляє повний цикл розвитку Telegram-каналу — від концепції та структури контенту до стратегій просування та взаємодії з аудиторією. Отже, автор створив робочий цифровий медіа-продукт, який є прикладом неінституціоналізованих медіа, заснованих на довірі, присутності та самоаналізі. Цільова аудиторія – емоційно свідома українська молодь, яка прагне розумової ясності та змістовного спілкування. (en) The topic of the bachelor’s thesis is pertinent within the context of rising demand for genuine, emotionally supportive media in times of psychological and social unease. The novelty of the project lies in the establishment of a Telegram-based slow-media channel that blends reflective storytelling, visual minimalism and an empathetic tone. The project also presents a complete development cycle of the Telegram channel — from concept and content structure to promotion strategies and audience interaction. Consequently, the author created a working digital media product that exemplifies non-institutionalized media based on trust, presence, and introspection. The target audience is emotionally conscious Ukrainian youth seeking mental clarity and meaningful communication.Документ Influential Modifications of the Genre System of Modern Mass Media(2022) Гуманенко, Олександра Олександрівна; Гундерук, Олександра Олександрівна; Humanenko, Oleksandra; Stiekolshchykova, Valentynа; Savchuk, Ruslana; Makarchuk, Olena; Filatenko, Iryna; Shoturma, Nataliia(ua) The article is devoted to the consideration of the issue of influential modifications of the genre system of today’s mass media. It has been established that the mass media are one of the main means of communication for the wide audience. The meaning of the words "modification", "genre", "mass media", "mobile journalism", "new media" has been studied. The article notes that "new media" appeared in the 60s of the XX century. The main characteristics of the media are presented. The textbooks and publications of domestic and foreign scientists, which raise the issue of influential modifications of the genre system of today’s mass media are highlighted. It was found that the first media were newspaper, telegraph, radio, television. The study of the main types of media is emphasized. It is noted that new media is a reconceptualization of traditional media. The aspect of the media as a social institution is explored. It was noted about the significant impact of digitalization on the global media system. The significant influence of the use of the Internet in the political life of the United States is given as an illustrative example. The use of the "video story" technology as one of the strategies for holding the attention of the reader or listener is considered. The focus is on the interactive storytelling made possible by digital media and provides advantages for interactive television and cinema, as well as helping to create virtual and mixed reality in games, contributing to the emergence of new forms of voice games.