Кафедра дошкільної та початкової освіти

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/53

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Творча спадщина В. О. Сухомлинського у контексті викликів воєнного часу
    (РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Савченко, Наталія Сергіївна; Галета, Ярослав Володимирович; Рацул, Анатолій Борисович; Рацул, Олександр Борисович; Філоненко, Оксана Володимирівна; Завітренко, Долорес Жораївна; Дубінка, Микола Михайлович
  • Ескіз
    Документ
    Педагогіка Марії Монтессорі: минуле і сучасність
    (ФОП Піскова М. А., 2023) Радул, Ольга Сергіївна; Прибора, Тетяна Олександрівна; Андросова, Наталя Миколаївна; Завітренко, Долорес Жораївна
  • Ескіз
    Документ
    Психічний розвиток дітей із порушенням опорно-рухового апарату (ДЦП)
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Завітренко, Долорес Жораївна; Березенко, Наталія Олегівна; Zavitrenko, Dolores Zhoraivna; Berezenko, Nataliia Olegivna
    (ua) У статті розглядається проблема дітей із порушенням функцій опорно-рухового апарату, яким характерні розлади емоційно-вольової сфери. З точки зору науковців створення спеціальної системи підготовки дитини з порушеннями психофізичного розвитку до навчання в інтегрованому освітньому просторі, де така дитина знаходиться у спільноті дітей з нормальним розвитком, дає можливість дитині з порушеннями реалізувати себе та пристосуватися у сучасному загальноосвітньому середовищі. У своїх вчинках діти з інвалідністю керуються в основному емоцією задоволення, бажанням даного моменту. Ступінь порушення рухових функцій не визначає ступінь порушення емоційно-вольової та інших сфер особистості у таких дітей. При ДЦП можна говорити про особливий вид психічного дизонтогенезу – дефіцитарний розвиток. Виражена диспропорційність і нерівномірний, порушений темп розвитку, а також якісна своєрідність у формуванні психіки – це головні особливості пізнавальної діяльності та всієї особистості дитини з ДЦП. Разом з тим, важкі рухові розлади можуть бути поєднані із затримкою психічного розвитку, спостерігаються мовленнєві та сенсорні дефекти. Дитячі церебральні паралічі характеризуються особливостями порушень пізнавальної діяльності, моторної, мовної а також нервовопсихічної сфери, при цьому міра вираженості залежить від локалізації і важкості ураження кори головного мозку. Ці особливості чинять негативний вплив на розвиток дітей дошкільного віку і становлення особистості в цілому. Встановлено основні особливості психічного розвитку дітей із порушенням опорно-рухового апарату, описано характерні для дітей із церебральним паралічем специфічні відхилення в психічному розвитку. Визначено, що хронологічне дозрівання психічних функцій дітей з церебральним паралічем різко затримується, на цьому тлі виявлено різні форми порушення психіки, перш за все пізнавальної діяльності Зроблено висновок, що дитячий церебральний параліч є складним захворюванням центральної нервової системи, і це веде не тільки до рухових порушень, але і визиває затримку чи патологію розумового розвитку, мовну недостатність, порушення слуху, зору і таке інше. Усе це свідчить про своєрідний дисгармонійний психічний розвиток дитини з ДЦП. Запропоновано програму корекції емоційно-пізнавальної сфери для дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату.
  • Ескіз
    Документ
    Формування у старшокласників готовності до вибору майбутньої професії в контексті ідей В. О. Сухомлинського
    (КОД, 2018) Завітренко, Долорес Жораївна; Zavitrenko, Dolores Zorayevna; Завітренко, Артем Миколайович; Zavitrenko, Artem; Березенко, Наталія Олегівна; Berezenko, Natalia
    (uk) Стаття присвячена формуванню у старшокурсників готовності до вибору майбутньої професії в контексті ідей В. О. Сухомлинського, доробок якого служить вирішенню проблеми підготовки дитини до вибору майбутньої професії в процесі трудового виховання.
  • Ескіз
    Документ
    Роль музики у всебічному розвитку дітей з особливими освітніми потребами
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Завітренко, Долорес Жораївна; Березенко, Наталія Олегівна; Завитренко, Долорес Жораивна; Березенко, Наталия Олеговна; Zavitrenko, Dolores Georgievna; Berezenko, Natalia Olehivna
    (ua) У статті розглядаються питання, пов’язані з впливом музики на дітей з особливими потребами. Розкриті психологічний (зв'язок основних елементів музики з основними сферами життєдіяльності людини) і фізіологічний (фізичний вплив музики на органи людини) аспекти впливу музики на звичайну дитину. Визначена специфіка музичного сприйняття дітей з порушеннями розвитку (фізичного, психічного, розумового), розглянуті особливості впливу музиці на них. Запропоновані основні шляхи використання музики у роботі з дітьми з особливими потребами з терапевтичною метою.
  • Ескіз
    Документ
    The essence of correctional pedagogy as a science: formation and development
    (Machulin, 2018) Zavitrenko, D. G.; Завітренко, Долорес Жораївна
    (ua) У статті подається єдність корекційної педагогіки як науки про психофізіологічні закономірності дітей із порушеннями розвитку їхньогонавчання тавиховання, особливості освіти дітей зі спеціальними потребами та особливостями їхнього розвитку, шляхи соціальної адаптації та реабілітації. Широко розглядається становлення та розвиток корекційної педагогіки.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка майбутніх учителів технологій до професійної орієнтації учнів 10 –11 класів
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Завітренко, Долорес Жораївна
    (uk) У статті обґрунтовується напрями удосконалення змісту та педагогічних засобів підготовки майбутніх учителів технологій до професійної орієнтації учнів 10–11 класів відповідно з сучасними тенденціями реформування системи середньої освіти в України, вимогами та здобутками психолого-педагогічної науки.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості виховання обдарованих дітей у технічній сфері
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Завітренко, Долорес Жораївна
    У статті проаналізовано особливості виховання обдарованих дітей у технічній сфері в умовах інформаційно-технічного прогресу. Визначено основні риси обдарованості, їх значення для особистісного розвитку дитини; досліджено структуру технічних здібностей та основні психічні компоненти, з яких вони складаються; виділено властивості професійного мислення в технічній сфері; розроблено механізм виявлення особливих здібностей дитини під час виховання з метою запобігання втрати професійних навичок у майбутньому.