Кафедра історії України та всесвітньої історії

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/26

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз рекомендацій Євгена Маланюка українському суспільству як подолати «хворобу» малоросійства
    (2025) Марченко, Олег Миколайович; Демешко, Інна Миколаївна
    Використовуючи есей Євгена Маланюка «Малоросійство», автори намагаються розкрити емоційне сприйняття та роздуми українського інтелектуала про невдачі в боротьбі за державність та складність українського самовизначення в умовах імперських впливів. Твір Є. Маланюка справді має характер глибокої культурологічної розвідки, що аналізує витоки і прояви національної слабкості та відсутності державної свідомості серед українців, а також пропонує шляхи подолання цього феномену. Є. Маланюк, як відомо, добре розумів складність і багатогранність цієї «хвороби», яку він вважав хронічною і пов’язаною з багатовіковим поневоленням та колоніальними умовами існування України під чужими імперіями. Твір Євгена Маланюка не просто визначає феномен малоросійства, але й висвітлює корені цієї «хвороби» українства, її глибокі культурно-історичні причини, які нівелюють національну свідомість, політичну волю та державницькі прагнення. Автор вправно поєднує історичний аналіз із культурологічним, показуючи, як малоросійство стало результатом зовнішнього і внутрішнього впливу на українське суспільство. У статті зазначається, що Є. Маланюк напрочуд точно показує, як імперська Росія активно працювала над формуванням в українців почуття меншовартості та безсилля, використовуючи різноманітні інструменти – від культури та мистецтва до системи освіти. Через цей процес українці не лише втрачали свою національну ідентичність, а й ставали частиною великої імперії, поглиненими її культурою і цінностями. Важливою є концепція малоросійства як «національної хвороби», що проявляється в політичній слабкості, духовному каліцтві, нездатності до самостійного мислення та самовизначення. Це, за словами Є. Маланюка, не лише невміння чи небажання бути державним народом, а й внутрішнє підкорення своїм колонізаторським силам, які активно працюють над тим, щоб позбавити українців національної гідності та історичної пам’яті. Твір Є. Маланюка не тільки ставить діагноз українській нації, але й пропонує вихід – через формування міцної національної свідомості, відновлення історичної пам’яті, розвиток культури і, зрештою, через утвердження власної, незалежної держави. Ідеї Євгена Маланюка, хоча й написані в середині ХХ століття, вражають своєю актуальністю і в сучасному контексті. В умовах російської агресії, спроби імперської держави знову підкорити Україну, питання національної самоідентифікації, збереження української державності стали центральними. Твір Є. Маланюка надає важливі інструменти для розуміння того, як необхідно відновлювати національну ідентичність і як боротися з внутрішніми проявами слабкості та підкореності.
  • Ескіз
    Документ
    Нова історія Азії та Африки
    (ПП «Центр оперативної поліграфії “Авангард”», 2017) Ковальков, Олександр Леонідович; Kovalkov, O. L.
  • Ескіз
    Документ
    Вершино-Кам’янка : Історія
    (Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2019) Ковальков, Олександр Леонідович; Kovalkov, O. L.
  • Ескіз
    Документ
    СРСР в Афганістані (1978–1991 рр.): остання спроба експорту соціалізму
    (Мачулін, 2021) Ковальков, Олександр Леонідович; Kovalkov, O. L.
  • Ескіз
    Документ
    Колоніалізм в історії країн Сходу
    (Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії “Авангард”», 2014) Ковальков, Олександр Леонідович; Kovalkov, O. L.
  • Ескіз
    Документ
    З історії Уманського музею у часи нацистської окупації
    (2019) Грінченко, Віктор Григорович; Hrinchenko, Viktor
  • Ескіз
    Документ
    Три постаті факультету історії та права ЦДПУ імені В. Винниченка як носії нової української ідентичності: П.М. Безтака, В.М. Філоретов, С.І. Шевченко. Між Бугом і Дніпром
    (Центрально-Українське видавництво, 2021) Марченко, Олег Миколайович
    У статті розглянутий життєвий шлях, основні здобутки в навчальній, науковій, громадській роботі відомих істориків Центральноукраїнського регіону наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. П.М. Безтаки, В.М. Філоретова та С.І. Шевченка в період утвердження незалежності України, коли переосмислювалися події, факти, явища, формувалася нова українська історична школа, визначалися нові підходи та напрямки дослідження історичної минувшини країни, регіону, міста.
  • Ескіз
    Документ
    Практикум із курсу “Вступ до історії“
    (Полімед-Сервіс, 2020) Марченко, Олег Миколайович
  • Ескіз
    Документ
    Теорія та практика історичної науки
    (Полімед-Сервіс, 2021)
    (ua) Курс лекцій висвітлює теоретичні засади освітнього процесу, навчальної, виробничої, наукової діяльності в закладах вищої освіти, й, зокрема, у Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка, ознайомлює студентів з особливостями спеціальності «Історія», надає методичні рекомендації щодо виконання конкретних видів освітньої, навчально-дослідної, наукової роботи. Посібник складається з дев’яти тем, у яких розкриті основні питання, що дадуть змогу теоретично і практично опанувати студентами основами педагогічної професії історика, оволодіти особливостями педагогічної діяльності вчителя, допоможе правильно організувати, написати та захистити різні види наукових робіт, набути навичок професіоналізму та освітньої компетентності. Курс лекцій рекомендований студентам-історикам закладів вищої освіти, а також буде корисним для викладачів та вчителів і для тих, хто в майбутньому хоче здобути професію історика.