Факультет історії, бізнес-освіти та права
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/9
Переглянути
4 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Електронна демократія : стан та перспективи впровадження в Україні(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Трошкіна, Катерина Євгенівна; Troshkina, Kateryna Yevgenivna(ua) У статті аналізується стан впровадження найпоширеніших інструментів електронної демократії в Україні. Розглядається сутність поняття електронна демократія як сучасної форми демократії. Визначено, що вказана форма демократії сприяє активній участі громадян у процесах розробки та прийняття державних рішень, підвищує прозорість та рівень довіри до органів державної влади завдяки інтеграції новітніх інформаційно-комунікаційних технологій у систему публічного управління. Підкреслюється, що система електронної демократії ґрунтується на залученні громадськості до управлінських процесів на місцевому, регіональному та загальнонаціональному рівнях. Також досліджено нормативно-правові акти, які регулюють впровадження і функціонування інструментів електронної демократії в Україні. Автор вказує, що чинна законодавча база є недостатньо ефективною для повноцінного забезпечення функціонування електронної демократії в країні та потребує суттєвого вдосконалення з огляду на швидкість розвитку інформаційно-комунікативних технологій. Автор прийшла до висновку, що електронна демократія відкриває значні можливості для оновлення українського суспільства та активнішого залучення громадян до політичного життя. Проте, щоб цей напрям розвивався успішно, необхідно подолати низку викликів, таких як підвищення рівня цифрової грамотності серед населення, забезпечення захисту кіберпростору, формування відповідної нормативно-правової бази та впровадження електронної демократії в усі ключові сфери суспільного життя. (en) The article analyzes the state of implementation of the most common electronic democracy tools in Ukraine. The essence of the concept of electronic democracy as a modern form of democracy is considered. It is determined that this form of democracy promotes the active participation of citizens in the processes of developing and making state decisions, increases transparency and the level of trust in state authorities due to the integration of modern information and communication technologies into the public administration system. It is emphasized that the electronic democracy system is based on the involvement of the public in management processes at the local, regional and national levels. The normative and legal acts that regulate the implementation and functioning of electronic democracy tools in Ukraine are also studied. The author indicates that the current legislative framework is not effective enough to fully ensure the functioning of electronic democracy in the country and requires significant improvement given the rapid development of information and communication technologies. The author concluded that electronic democracy opens up significant opportunities for the renewal of Ukrainian society and a more active involvement of citizens in political life. However, for this direction to develop successfully, it is necessary to overcome a number of challenges, such as increasing the level of digital literacy among the population, ensuring the protection of cyberspace, forming an appropriate regulatory framework, and implementing e-democracy in all key areas of public life.Документ Співвідношення правових категорій «інформаційне суспільство» та «smart-суспільство»(2022) Корнійченко, Анастасія Олександрівна; Korniychenko, A.(ua) У статті розкрито зміст категорії Smart-суспільства та здійснено співвідношення правових категорії «Smart-суспільство» та «інформаційне суспільство». Виявлено, що інформаційне суспільство нерозривно пов’язано із розвитком та поширенням ролі інформаційно-комунікаційних технологій, наявністю належного інформаційного сектору технологій, з високим рівнем інформаційної культури у всіх сферах суспільного життя, доступністю та прозорістю інформації. Зазначено, категорія «Smart» означає розумний, тобто такий, що сприяє розвитку розумних технологій і формуванню розумного суспільства, перехід «традиційного» інформаційного суспільства до суспільства знань або Smart-суспільства, керівною парадигмою якого є прагнення покращувати всі сфери життєдіяльності людини, використовуючи інформаційні технології для створення нової якості життя. Smart-суспільство є новою моделлю інформаційного суспільства, яке пронизує всі сфери суспільного життя, а саме – економічну, політичну, соціальну, духовно-культурну, освітянську сфери життєдіяльності. Кореляція правових категорій «інформаційне суспільство» та «Smart-суспільство» дала змогу стверджувати, що вони наділені як спільними, так і відмінними характеристиками. До спільних рис можна віднести наступні: 1) означені категорії є доволі подібними, але не тотожними; 2) вони з’явилися в один період (на початку 1960-х рр.); 3) обидві нерозривно пов’язані з інформаційний сектором; 4) стосуються всіх сфер суспільного життя; 5) детерміновані розвитком інформаційно-комунікаційних технологій. Зазначено, що між ними існують й певні відмінності, головною із яких виступає нерозривність Smart-суспільства з цифровими технологіями, в той час як інформаційне суспільство не має такої залежності від Smart-технологій. Зроблено висновок, що Smart-суспільство виступає новою, більш сучасною, формою інформаційного суспільства, яке характеризується своїми особливостями та специфічними характеристиками.Документ Свобода самореалізації в умовах інформаційного суспільства(2014) Рycул, Олег Васильович; Rusul, Oleg(ua) Розглядаються вихідні положення концепції ученого Й. Масуди «Комп’ютопія». Висвітлюються шляхи розвитку інформаційного суспільства. Один зі сценаріїв – це суспільство, в якому пануватиме свобода самореалізації, з урахуванням таких чинників, як вільне прийняття рішень, дій, використання часу, рівність можливостей тощо. Інший шлях – суспільство тотального контролю за інформацією, котрий не передбачає певної свободи дій, вільного розвитку, самореалізації в умовах інформаційного суспільства. Наголошується, що тотальний контроль над інформацією переважає гуманістичну складову даних суспільних трансформацій. Встановлено, що розвиток мережевого суспільства з перевагою дегуманізуючого фактору в питаннях самореалізації індивіда певною мірою справджується, а проект реалізації, де могли б переважати гуманістичні засади розвитку, лишається як теоретична концепція – «Комп’ютопія».Документ Конкурентне середовище та ринок праці в інформаційному суспільстві(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2016) Русул, Олег Васильович; Rusul, Oleg(en) The peculiarities of social transformations in the context of the formation of information society are discussed. New priorities, guidance in the professional activities of the individual in the labor market conditions of the era of informatization are indicated. Attention focuses on rethinking of the individual the traditional attitudes concerning professional activities, with regard to the factor of increasing competition among job applicants in developing social environment of information society. The growing requirement for professionalism and the need for the individual constantly take care of improving personal competencies defines. Increasing risks of falling into a situation of loss of job or of the profession as a result of growing competition in the realities of the information age are indicated. In this regard, here goes not only about positives of such a situation, but also raises the question about workplace security in the information society.