Наукові видання каф-ри технологічної та професійної освіти

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/149

Переглянути

Search Results

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Документ
    Формування у майбутніх учителів трудового навчання знань з питань інтелектуальної власності при вивченні ними дисципліни технічна творчість
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Щирбул, Олександр Миколайович; Shirbul, Аleksandr
    (ua) У статті розглядаються проблеми формування у майбутніх учителів трудового навчання знань, умінь і навичок з питань інтелектуальної власності при вивченні ними дисципліни «Технічна творчість».Проводиться теоретичний аналіз наукових джерел, законодавства України в сфері інтелектуальної власності, аналізується зміст підготовки студентів з питань технічної творчості та окремих питань інтелектуальної власності. Наводяться конкретні приклади завдань самостійної роботи, виконання яких сприяє розширенню й узагальненню знань студентів про техніку, технічну творчість, винаходи, види винаходів, патенти, методи та засоби пошуку й аналізу необхідної технічної інформації.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення змісту дисципліни «технічна творчість» – важливий елемент формування творчого потенціалу студентів
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич; Shirbul, Alexander Mykolayovych
    (ua) Стаття присвячена проблемам удосконалення змісту дисципліни «Технічна творчість» при підготовці майбутніх учителів трудового навчання. Проведено теоретичний аналіз наукових джерел з питань змісту технічної творчості, методів навчання, способів організації творчої технічної діяльності. Розкрито сутність практичних завдань, які використовуються для підготовки студентів в аспекті технічної творчості. Зокрема, в публікації основна увага приділяється класифікації технічних задач як одного з видів технічних завдань, котрі дають можливість студентам формувати свої знання, уміння й навички з технічної творчості, використовувати різні способи розв’язання технічних протиріч, розвивати інтуїцію, здатність до аналіз, синтезу, узагальнення, критичної оцінки, перенесення досвіду та інші творчі технічні здібності.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема інтеграції знань учнів основної школи в процесі трудової підготовки
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич; Shirbul, Alexander Mykolayovych
    (ua) У статті аналізуються проблеми інтеграції знань, міжпредметних зв’язків у трудовій підготовці учнів основної школи. Зокрема, встановлено, що зазначені проблеми в різних аспектах розглядалися багатьма відомими науковцями, педагогами. На сьогодні, на основі системного аналізу змісту, методів навчання, визначено сутність, функції, види і типи зв’язків між предметами, їхню взаємодію з основними дидактичними принципами. Також розроблено способи планування міжпредметних зв’язків, використання яких дає можливість учителю розглядати хронологію вивчення навчального матеріалу з різних предметів, визначати місце зв’язків між предметами в структурі уроку, чітко сформулювати мету й завдання занять з учнями. У публікації наводиться конкретний приклад виготовлення виробу з деревини, розробка якого вимагає від учнів використання набутих раніше математичних знань. Доведено, що такий підхід сприяє формуванню ключових компетенцій та цілісному сприйняті набутих знань.
  • Ескіз
    Документ
    Використання програми power point для супроводу навчальних занять з дисципліни «технічна творчість»
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич; Shirbul, Alexander Nikolivich
    (ua) Стаття присвячена проблемі удосконалення методів і форм організації навчальної діяльності при підготовці майбутніх учителів трудового навчання й технологій з питань технічної творчості. Проведено теоретичний аналіз наукових джерел з проблем інформаційного, методичного забезпечення освіти в аспекті створення та використання електронних засобів навчання в сучасному освітньому процесі вищої школи. Розглянуто окремі методичні особливості застосування програми Power Point при навчанні студентів, визначено позитивні та негативні моменти використання цієї програми для супроводу процесу навчання. Наведено приклад використання мультимедійної програми для розробки тестових завдань з дисципліни «Технічна творчість», котрі дають можливість ефективно контролювати рівень засвоєння студентами навчального матеріалу, стимулюють їхню самостійну роботу.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація міждисциплінарних зв’язків при практичній підготовці майбутніх учителів технологій
    (2014) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич; Schyrbul, O.
    (uk) У статті розглядаються проблеми реалізації міждисциплінарних зв’язків при практичній підготовці майбутніх учителів технологій. Наводяться конкретні приклади встановлення зв’язків між дисциплінами при вивченні студентами дисципліни «Народні ремесла».
  • Ескіз
    Документ
    Використання інноваційних підходів до вдосконалення змісту і методів підготовки студентів при вивченні ними дисципліни технічна творчість
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич; Shirbul, Alexander
    (uk) У статті розглядаються проблеми використання інноваційних підходів до вдосконалення змісту й методів підготовки студентів.Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел, який дав можливість констатувати, що сучасна педагогічна наука потребує теоретичної розробки та впровадження в практику освітньої діяльності нових підходів до організації навчально-виховного процесу, який спрямований не на збільшення кількості знань, а на творчий розвиток особистості, на вироблення вмінь людини вчитися. Зокрема, в публікації розглядаються та аналізуються конкретні приклади використання елементів проблемного навчання при викладанні лекційного матеріалу з дисципліни «Технічна творчість», використання методів розв’язання технічних завдань і задач, які сприяють формуванню у майбутніх учителів трудового навчання й технологій різних творчих здібностей.
  • Ескіз
    Документ
    Формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій в процесі вивчення фахових дисциплін
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич; Schyrbul, Alexander
    (uk) У статті розглядаються проблеми формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій. Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел з питань визначення термінів «компетентність» та «компетенції», виокремлено та описано ключові компетенції, якими мають оволодіти майбутні вчителі технологій після вивчення дисципліни «Технічна творчість».
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми формування знань студентів в аспекті їхньої підготовки до керівництва технічною творчістю учнів
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Щирбул, Олександр Миколайович
    (uk) У статті наводяться результати педагогічного дослідження рівня теоретичної підготовленості студентів при вивченні ними дисципліни «Технічна творчість з методикою викладання».
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми реалізації самостійної роботи студентів як однієї з форм підготовки майбутніх вчителів трудового навчання
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Щирбул, Олександр Миколайович
    (uk) У статті наводяться окремі результати дослідження проблеми самостійної роботи студентів та пропонуються напрямки поліпшення самоосвітньої їхньої діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інформаційно-пошукових засобів навчання у самостійній роботі студентів при вивченні дисципліни «Технічна творчість»
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич
    (uk) У статті розглядаються проблеми використання комп’ютерних інформаційно-пошукових засобів при вивченні студентами дисципліни «Технічна творчість». Пропонуються приклади завдань самостійної роботи, виконання якої потребує пошуку й обробки інформації, самостійного засвоєння нових знань, умінь і навичок при опрацюванні теми «Розвиток технічних систем».