Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Дидактичний потенціал штучного інтелекту(2025) Рябець, Сергій ІвановичДокумент До питань матеріалознавства та САПР в рамках вивчення технологій дизайну інтер’єру в 10-11 класах(2024) Рябець, Сергій Іванович; Аушева, Юлія ВалеріївнаДокумент Means and methods of organizing educational activities with elements of ai in technology lessons(2024) Рябець, Сергій Іванович; Ryabets, Sergіy; Tanasienko, EvgeniyДокумент «Технології» в розрізі складових компетентнісного навчання у ЗЗСО(2024) Рябець, Сергій Іванович; Мисник, Алла Вікторівна(ua) Стаття присвячена проблемі змісту складових компетентнісної підготовки у старшій школі. Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел з питань компетентнісної освіти в рамках закладів загальної середньої освіти. Праці провідних вчених, таких як Бех І., Бірка М., Боярин Л. Васьківська Г., Рудницька К., Шевчук С., Кулішов В. розглядають основні поняття компетентнісного підходу в системі освіти старшокласників, формування ключових компетенцій у системі компетентнісного підходу, визначають компетентнісний підхід як конкретний орієнтир модернізації сучасної освіти. На основі узагальнених даних наукової літератури запропоновано визначення компетентнісної освіти в закладах загальної середньої освіти як одного з підходів до навчання учнів, спрямованих на розвиток знань, умінь, умінь, особистісних якостей випускників. Охарактеризовано основні компоненти компетентнісної освіти в закладах загальної середньої освіти, зокрема когнітивні компетенції, такі як критичне мислення, аналіз та синтез, інформаційна грамотність та математична грамотність. Також обговорюються соціально-культурні компетенції, включаючи спілкування та співпрацю, розуміння культур та традицій, толерантність та розуміння інших. Практичні компетенції охоплюють навички та здібності, незалежність, самоорганізацію та підготовку до професійної діяльності. Академічні компетенції включають навички навчання, пошук інформації, самоорганізацію та самооцінку. Естетичні та творчі компетенції охоплюють художню та музичну грамотність, творче мислення та виразне мовлення. Кар'єрні компетенції включають кар'єрну орієнтацію та розвиток лідерства. Також висвітлюються громадянські компетенції, такі як участь у суспільному житті та розуміння прав та обов’язків громадян. Зроблені висновки доповнюють проблематику компетентнісного навчання в середній школі. Ця стаття може бути корисною для всіх, хто цікавиться питаннями компетентнісного навчання в середній школі. (en) The article is devoted to the problem of content of components of competence training in high school. A theoretical analysis of scientific sources on the issues of competency-based education within the framework of general secondary education institutions is carried out. The works of leading scientists such as Bech I., Birkа M., Boyaryn L., Kurish N., Boychuk Yu., Turchynov A., Palamar S., Vaskivska H., Rudnytska K., Shevchuk S., Kulishov V. on the basic concepts of competency approach in the education system of high school students, the formation of key competencies in the system of the competency-based approach, and the competencybased approach as a specific guideline for the modernization of modern education are considered. Based on the summarized data from scientific literature, we propose a definition of competency-based education in general secondary education institutions as one of the approaches to student education aimed at developing the knowledge, skills, abilities, and personal qualities of graduates. The main components of competency-based education in general secondary education institutions are described, including cognitive competencies such as critical thinking, analysis and synthesis, information literacy, and mathematical literacy. Socio-cultural competencies, including communication and cooperation, understanding of cultures and traditions, tolerance, and understanding of others, are also discussed. Practical competencies encompass skills and abilities, independence, self-organization, and preparation for professional activities. Academic competencies include study skills, information search, self-organization, and selfassessment. Aesthetic and creative competencies encompass artistic and musical literacy, creative thinking, and expressive speech. Career competencies involve career orientation and leadership development. Civic competencies, such as participation in publi c life and understanding of citizens' rights and responsibilities, are also covered. The conclusions drawn complement the problematics of competency-based education in high school. This article can be useful for anyone interested in the issues of competency-based education in high school.Документ Інформаційно-методичні матеріали з атестації студентів(2024) Абрамова, Оксана Віталіївна; Кононенко, Сергій Олексійович; Краснощок, Інна Петрівна; Мельничук, Сергій Костянтинович; Мироненко, Наталя Василівна; Рябець, Сергій Іванович; Ткачук, Андрій Іванович; Царенко, Ірина Леонтіївна; Чистякова, Людмила Олександрівна; Щирбул, Олександр МиколайовичУ інформаційно-методичних матеріалах розглянуто питання підготовки та проведення кваліфікаційного екзамену студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою Середня освіта (Трудове навчання та технології) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. У посібнику описано процедуру проведення атестації, наведено структуру білету, програму освітніх компонентів, винесених на атестацію, теоретичні питання й завдання практичного спрямування, зразки відповідей та критерії їх оцінювання.Документ Штучний інтелект як засіб ІКТ(2024) Рябець, Сергій ІвановичДокумент Цифрові технології та засоби їхньої реалізації в технологічній підготовці старшокласників(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Рябець, Сергій Іванович; Осика, Денис Олександрович; Ryabets, Serhiy Ivanovych; Osyka, Denys Oleksandrovych(ua) Стаття присвячена проблемі формування цифрової компетентності учнів закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) в процесі трудової підготовки. Сучасний розвиток інформаційного суспільства вимагає ефективних підходів та застосування відповідних програмних засобів для реалізації завдань з підготовки молоді до існування в умовах всеохоплюючої цифровізації. Саме огляду сучасних програмних продуктів, що можуть бути використані на уроках технологій, присвячена дана робота. Зважаючи на те, що цифрова компетентність може бути реалізована у процесі застосуванні таких підходів, як комп’ютерно-асистоване проєктування, програмування мікроконтролерів, робота з 3D-принтерами, використання програм для аналізу даних тощо, авторами були розглянуті можливості програм AutoCAD, Tinkercad, LEGO Mindstorms, Arduino, Microsoft Teams, Slack, Google Analytics, Tableau та наведені приклади їхньої реалізації на уроках технологій. У залежності від призначення конкретних програм їх можна використовувати для окремих етапів (видів робіт) проєктної діяльності учнів або в цілому за увесь період навчання. Крім того, наголошено, що використання 3D-принтерів дозволяє учням втілювати свої проєкти в реальні фізичні об’єкти, що дає змогу глибше зрозуміти процеси дизайну та виробництва. На уроках 3D-принтери можуть бути використані у проєктах з промислового дизайну, розробляти та створювати прототипи нових виробів із застосуванням відповідних програм 3D моделювання та цифрових інструментів, що, в свою чергу вимагає розуміння програмних продуктів та вміння ефективно застосовувати цифрові технології для вирішення практичних завдань. Отже, формування цифрової компетентності, зокрема на уроках технологій, охоплює знайомство з цифровими інструментами (програмами) для моделювання, проєктування, візуалізації та аналітики (обробка даних, інтерпретація, оптимізація тощо). Опанування ж такими вміннями та навичками крім технічного розвитку учнів сприяють розвитку критичного мислення, здатності до інновацій та креативності, мотивації до самоосвіти та свідомого вибору майбутньої професії. (en) The article is devoted to the problem of formation of digital competence of students in ZZSO in the process of labor training. The modern development of the information society requires effective approaches and the use of appropriate software tools to implement the tasks of preparing young people for existence in the context of comprehensive digitalization. It is the review of modern software products that can be used in technology lessons that this work is devoted to. Due to the fact that digital competence can be realized by applying approaches such as computer-assisted design, programming microcontrollers, working with 3D-printerami, using programs for data analysis, etc., the authors considered the capabilities of AutoCAD, Tinkercad, LEGO Mindstorms, Arduino, Microsoft Teams, Slack, Google Analytics, Tableau and examples of their implementation in technology lessons. Depending on the purpose of specific programs, they can be used for individual stages (types of work) of project activities of students or for the whole period of study. In addition, it is emphasized that the use of 3D printers allows students to translate their projects into real physical objects, which allows a deeper understanding of design and production processes. 3D printers can be used in industrial design projects, develop and prototype new products using appropriate 3D modeling programs and digital tools, which in turn requires an understanding of software products and the ability to effectively apply digital technologies to solve practical problems. Thus, the formation of digital competence, in particular in the lessons of technology, includes familiarity with digital tools (programs) for modeling, design, visualization and analytics (data processing, interpretation, optimization, etc.). Mastering such skills in addition to the technical development of students contribute to the development of critical thinking, ability to innovation and creativity, motivation for self-education and conscious choice of future profession.Документ Використання вільного програмного забезпечення під час вивчення студентами АСОУ ( САПР )(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Рябець, Сергій Іванович; Щирбул, Олександр Миколайович; Ryabets, Serhiy Ivanovych; Shchyrbul, Oleksandr Mykolayovych(ua) Статтю присвячено проблемі вивчення студентами різних автоматизованих систем управління, які сьогодні широко використовуються для дослідження, керування технологічними процесами, аналізу різних складних систем, а також практичної розробки технічних об’єктів. На основі аналізу наукових, методичних джерел, інтернет-ресурсів встановлено, що з огляду на глобальні процеси цифровізації та автоматизації виробничих процесів сучасна підготовка фахівців потребує нових знань про автоматизовані системи, які передбачають використання цифрових технологій, формування практичних умінь студентів для роботи з різним програмним забезпеченням, розвиток їхнього критичного та інноваційного мислення. Одним із видів автоматизованих систем управління є системи автоматизованого проєктування (САПР), що представлені широким спектром різних програм, котрі дають можливість проєктувати технічні об’єкти, створювати 2D– і 3D-моделі, застосовувати різні підходи до створення геометрії моделі (твердотільне моделювання, моделювання за допомогою сплайнів, моделювання за допомогою поверхонь тощо). Досвід роботи зі студентами показує, що для освітнього процесу під час формування первинних навичок доцільно використовувати вільне програмне забезпечення, зокрема програмний пакет Blender, який є потужнім засобом тривимірної графіки і може успішно використовуватися для навчання студентів і виконання ними різних завдань моделювання. Тому в статті приділяється увага аналізу програми Blender, обґрунтовано доцільність її використання в освітньому процесі, розглянуто основні переваги та недоліки цього програмного пакета, а також наводиться конкретний приклад виконання студентами практичних завдань із використанням інструментарію програми Blender. Отже, Blender можна використовувати для навчання студентів основ тривимірної графіки, для розробки творчих проєктів, що, безперечно, сприяє формуванню їхньої цифрової компетентності та творчого потенціалу. (en) The article is devoted to the problem of studying various automated control systems by students, which, today, are widely used for research, control of technological processes, analysis of various complex systems, as well as practical development of technical objects. On the basis of the analysis of scientific, methodical sources, Internet resources, it was established that in view of the global processes of digitalization and automation of production processes, the modern training of specialists requires new knowledge about automated systems that involve the use of digital technologies, the formation of students’ practical skills when working with various software provision, development of their critical and innovative thinking. One of the types of automated control systems are automated design systems (CAD), equipped with a wide range of different programs that make it possible to design technical objects, create 2D and 3D models, apply different approaches to creating model geometry (solid modeling, modeling using splines, modeling using surfaces, etc.). The experience of working with students shows that for the educational process, for the formation of primary skills, it is advisable to use free software, in particular, the Blender software package, which is a powerful tool for three-dimensional graphics and can be successfully used to teach students, to perform various modeling tasks. Therefore, the article pays attention to the analysis of the Blender program, substantiates the expediency of its use in the educational process, considers the main advantages and disadvantages of this software package, and also provides a specific example of students’ performance of practical tasks using the Blender toolkit. So, Blender can be used to teach students the basics of three-dimensional graphics, to develop creative projects, which undoubtedly contributes to the formation of their digital competence and creative potential.