Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
2 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Методичні засади реалізації міжпредметного елективного курсу при вивченні фундаментальних природничих теорій(2023) Бобриченко, Кристина Юріївна(ua) Магістерська робота викладена на 84 сторінках, містить вступ, два розділи, таблиці та 54 джерела в переліку посилань. Об’єктом дослідження є процес реалізації міжпредметних зв'язків природничих дисциплін у профільній школі. Предмет дослідження – зміст, методи, засоби та форми проведення навчальних занять, що дозволяють реалізувати міжпредметні зв’язки фізики, хімії та біології при вивченні фундаментальних природничих теорій. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні та розробці концепції реалізації міжпредметних зв'язків фізики, хімії та біології при вивченні фундаментальних природничих теорій на заняттях міжпредметного елективного курсу. В роботі встановлено місце природничих теорій та їх підструктурних елементів у змісті навчальних предметів природничого циклу. Розроблено методику реалізації міжпредметних зв’язків фізики, хімії та біології при вивченні фундаментальних природничих теорій на заняттях міжпредметного елективного курсу «Молекулярна фізика та термодинаміка в живій та неживій природі». Виділено принципи та критерії відбору змісту міжпредметних елективних курсів. Розроблено програму курсу. Створено навчальні матеріали, що дозволяють вивчати учням підструктурні елементи теорії. Визначено як основні методи навчання: проблемний, дослідний та евристичний. Описано зміст та методику проведення системи активних форм навчальних занять, що забезпечують ефективну реалізацію межпредметних зв’язків при вивченні елементів фундаментальних природничих теорій. Розроблено зміст та методику проведення лабораторних робіт міжпредметного практикуму за елективним курсом «Молекулярна фізика та термодинаміка в живій та неживій природі». (en) The master's thesis is laid out on 84 pages, contains an introduction, two chapters, tables and 54 sources in the list of references. The object of the study is the process of implementing interdisciplinary connections of natural sciences in a specialized school. The subject of the study is the content, methods, means and forms of conducting educational classes, which allow to realize the interdisciplinary connections of physics, chemistry and biology when studying fundamental natural theories. The purpose of the research is to justify and develop the concept of implementing interdisciplinary connections of physics, chemistry and biology when studying fundamental natural theories in the classes of the interdisciplinary elective course. The work establishes the place of natural science theories and their substructural elements in the content of educational subjects of the natural science cycle. The method of implementing interdisciplinary connections of physics, chemistry and biology during the study of fundamental natural theories in the classes of the interdisciplinary elective course "Molecular physics and thermodynamics in living and non-living nature" has been developed. The principles and criteria for selecting the content of interdisciplinary elective courses are highlighted. The course program has been developed. Educational materials have been created that allow students to study the substructural elements of the theory. Defined as the main methods of learning: problem-based, experimental and heuristic. The content and methodology of conducting a system of active forms of educational classes, which ensure the effective implementation of interdisciplinary connections when studying the elements of fundamental natural theories, are described. The content and methodology of the laboratory work of the interdisciplinary workshop on the elective course "Molecular physics and thermodynamics in living and non-living nature" have been developed.Документ Методичні особливості вивчення нанотехнологій у шкільній фізичній освіті(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Величко, Степан Петрович; Іваній, Володимир Степанович; Мороз, Іван Олексійович; Ткаченко, Юлія Анатоліївна; Величко, Степан Петрович; Velichko, S. P.; John, V. S.; Frost, I. A.; Tkachenko, Y. A.(uk) Автори статті переконливо доводять, що така нова наукова галузь, як нанотехнології, є пріоритетним науковим напрямком розвитку технологій у ХХІ столітті. Доводиться, що актуальність цієї галузі не викликає сумнівів. Відтак, підготовка майбутніх фахівців у галузі нанотехнологій повинна передбачати ознайомлення учнів із основами нанотехнологій уже у загальноосвітній школі і має стати актуальним завданням шкільної фізичної освіти.Поряд із зазначеним сучасні обставини, що пов’язані із постійним реформуванням та вдосконаленням змісту і методики навчання фізики в середній школі у світлі вимог науково-технічного прогресу, породжують і вельми вагому для шкільної освіти суперечність між потребою формування уявлень про нанотехнології в учнів і недостатньою розробленістю низки методичних питань, які пов’язані як зі змістом, так і з процесом представлення їх у шкільній фізичній освіті. У статті розглянуто методичні особливості вивчення нанотехнологій у шкільному курсі фізики, що обумовлені на сьогодні можливостями розробки спеціальних курсів. Такі курси можуть бути обов’язковими у ході вивчення курсу фізики, можуть бути навчальним предметом за вибором учнів, що реалізується за рахунок шкільного компонента навчального плану. У статті даються конкретні рекомендації щодо методів, форм і засобів для такого елективного курсу. Разом з тим зазначається, що у процесі викладання подібного спецкурсу з нанотехнологій можуть бути широко запровадженні засоби інформаційно-комунікаційних технологій, як це має місце у посібнику для вчителів фізики, який рекомендовано Міністерством освіти і науки України для вивчення рідких кристалів у середній загальноосвітній школі і був відзначений у 2015 році Почесним дипломом лауреата на конкурсі «Видатні науково-практичні досягнення в освіті»