Факультет математики, природничих наук та технологій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Методика розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти
    (2024) Шершень, Богдан Сергійович
    (ua) Магістерська робота присвячена розробці та використанню моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Мета дослідження – проаналізувати можливості розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та розробити методичні рекомендації щодо їх впровадження в освітній процес. Завдання: 1) зібрати та проаналізувати інформацію щодо застосування моніторингових цифрових автоматизованих систем у ЗП(ПТ)О; 2) дослідити особливості впровадження та використання таких систем у закладах професійної освіти; 3) розробити методичні засади розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем в освітньому процесі; 4) провести апробацію розроблених методик та оцінити їх ефективність. Об’єкт дослідження – освітній процес у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Предмет дослідження – методика розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем в освітньому процесі закладів професійної освіти. Елементи наукової новизни результатів дослідження: − проведений аналіз можливостей розробки та впровадження моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти; − виокремлені позитивні аспекти використання моніторингових систем, зокрема підвищення ефективності управління навчальним процесом, покращення контролю успішності студентів та оптимізація ресурсів закладу освіти; − виявлені проблеми та перешкоди, з якими можуть зіткнутися викладачі та адміністрація під час впровадження моніторингових систем, включаючи технічні складнощі; − проведено дослідження можливостей інтеграції моніторингових систем у навчальний процес, що дозволило виявити потенційні переваги для персоналізації навчання та забезпечення зворотного зв'язку; − запропоновано інструкцію з впровадження та налаштування моніторингових систем, яка може бути використана як практичний посібник для закладів освіти. Практичне значення роботи: − розроблені методичні засади використання моніторингових цифрових автоматизованих систем у професійній освіті, які можуть бути впроваджені в освітній процес для його вдосконалення. − надані інструктивні рекомендації щодо застосування моніторингових систем у методиці викладання професійних дисциплін у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. − розроблено прототип моніторингової системи та підготовлено програмне забезпечення для її впровадження, що дозволяє практично реалізувати розроблені методики. − запропоновано оптимальний підхід до інтеграції моніторингових систем у освітній процес, що забезпечує швидке налаштування та адаптацію систем під потреби конкретного закладу освіти. Повний обсяг роботи – 122 стор., основний текст становить 92 стор. (en) The master's thesis is devoted to the development and use of monitoring digital automated systems in vocational (vocational-technical) education institutions. The purpose of the research is to analyze the possibilities of developing and using monitoring digital automated systems in vocational (vocational-technical) education institutions and to develop methodological recommendations for their implementation in the educational process. Tasks: 1) to collect and analyze information on the use of monitoring digital automated systems in VET institutions; 2) to study the features of the implementation and use of such systems in vocational education institutions; 3) to develop methodological principles for the development and use of monitoring digital automated systems in the educational process; 4) to test the developed methods and evaluate their effectiveness. The object of the study is the educational process in vocational (vocational and technical) education institutions. The subject of the study is the methodology for the development and use of monitoring digital automated systems in the educational process of vocational education institutions. Elements of scientific novelty of the research results: - The possibilities of developing and implementing monitoring digital automated systems in vocational (vocational and technical) education institutions were analyzed; - positive aspects of the use of monitoring systems are highlighted, in particular, increasing the efficiency of educational process management, improving the control of student performance and optimizing the resources of the educational institution; - the problems and obstacles that teachers and administrators may face when implementing monitoring systems, including technical difficulties, are identified; - a study of the possibilities of integrating monitoring systems into the educational process was conducted, which allowed to identify potential benefits for personalizing learning and providing feedback; - a guide for implementing and configuring monitoring systems that can be used as a practical guide for educational institutions. Practical significance of the work: - methodological principles of using monitoring digital automated systems in vocational education, which can be implemented in the educational process to improve it, have been developed. - Instructional recommendations on the use of monitoring systems in the methodology of teaching professional disciplines in vocational (vocational and technical) education institutions are provided. - a prototype of the monitoring system was developed and software for its implementation was prepared, which allows to practically implement the developed methods. - an optimal approach to the integration of monitoring systems into the educational process is proposed, which ensures quick setup and adaptation of systems to the needs of a particular educational institution. The full volume of the work is 122 pages, the main text is 92 pages.
  • Ескіз
    Документ
    Упровадження STEM-освіти під час розробки творчих проєктів з енергозберігальних технологій
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Кононенко, Сергій Олексійович; Кононенко, Леся Віталіївна; Гай, Леонід Анатолійович; Kononenko, Serhii Oleksiiovych; Kononenko, Lesia Vitalyivna; Gai, Leonid Anatoliyovych
    (ua) У статті досліджено питання використання потенціалу STEM-освіти в підготовці нового покоління фахівців та розвитку держави з метою підвищення інтересу до STEM-інновацій, висвітлюється науковий, міждисциплінарний, культурно-освітній, освітньо-виховний і соціальний внески дослідження STEM-освіти. Автори пропонують проєкти для здобувачів, що впроваджують STEM-освіту та розглядають ключові навички, які можна розвинути у здобувачів, як-от комунікативність, творчість, співпраця та критичне мислення. Одним із провідних методів навчання є проєктна діяльність. Дослідники у своїй праці описали суть побудови навчального інтегрованого проєкту через поєднання вмісту та діяльності, де проєктна діяльність школярів сприяє вирішенню складних завдань, формуванню компетентностей і наскрізних умінь, розвитку інтересів, використанню нових способів мислення та дії. Нами представлено приклад навчального проєкту із застосуванням STEM-технологій і можливості його впровадження в закладах освіти. Одним із найпростіших проєктів з енергозберігальних технологій є виготовлення сучасного ліхтарика.Розглядаючи застарілі класичні ліхтарі, ми доходимо висновку, що в них використовували лампи розжарювання та гальванічні батареї. До їх недоліків належать, по-перше, велике споживання електричної енергії,слабка світлосила, швидке спрацювання та невідновлюваність джерел живлення. Вирішення цих проблем можливе за умови використання сучасних джерел світла – світлодіодів та літійіонних акумуляторів. Проведене дослідження вказує на те, що використання методу проєктів у творчій діяльності учнів вимагає залучення ними необхідних знань із фундаментальних наук, що є, зі свого боку, основним підґрунтям формування STEM-освіти, яка сприяє розвитку у здобувачів комунікативності, творчості, уміння працювати в команді, формування нових і закріплення здобутих знань, розвитку інтересу та мотивації навчання, а також сприяє розвитку критичного мислення. Перспективи подальших досліджень полягають у визначенні відповідних компетенцій STEM-освіти. (en) The article explores the growing potential of STEM education in the preparation of a new generation of faculties and the development of the state by increasing interest in STEM innovation, highlighting the scientific, interdisciplinary, culture but-osvitny, svetny-vikhovny and social contributions to the research of STEM-enlightenment. The authors propose projects for educators to promote STEM awareness and look at key skills that can be developed among educators, including communication, creativity, creativity, and critical thinking. One of the best methods of getting started is project activity. The descendants of their predecessors described the essence of the motivation of the initial integrated project through joint activities, where the project activity of schoolchildren combines a variety of complex tasks, the formation of competencies and cross-cutting skills, development of interests, development of new ways of thinking and doing. We have presented an example of an initial project with established STEM technology and the possibility of its implementation in the fields of lighting. One of the simplest projects using energy-saving technologies is the preparation of a daily light source. Looking at the old classic lamps, we come to the conclusion that they contained frying lamps and galvanic batteries. Before their shortcomings, it is important to note, first of all, the great accumulation of electrical energy, the weak luminous power, the practice and inability of life skills. Most of these problems can be caused by the use of current lighting devices – LEDs and lithium-ion batteries. The conducted research indicates that the use of the project method in the creative activity of students emphasizes their acquisition of the necessary knowledge from the fundamental sciences, which in its turn forms the main subdivisions of STEM education, as in its the trait encourages the development of communication skills, creativity, and smart working skills among workers. team, the formation of new and consolidation of existing knowledge, the development of interest and motivation, as well as the development of critical thinking. Prospects for further research lie in the identified core competencies of forming STEM education when introduced into the initial process of project activities of developers.