Кафедра природничих наук і методик їхнього навчання

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/62

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми навчання нерівноважних процесів
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyi, Mykola
    (uk) Анотація. Стаття присвячена важливій проблемі дослідження розвитку нерівноважних, відкритих, неізольованих систем. Проаналізовано рівноважні процеси, чотири начала термодинаміки. Визначені межі їх застосування. У статті встановлено, що упродовж кількох останніх десятиліть фізики, хіміки і біологи зуміли наблизитись до розуміння процесів формування структур у відкритих системах, тобто системах, які обмінюються речовиною й енергією з оточуючим середовищем. Відповідь на питання про причини та загальні закономірності самоорганізації міститься в термодинаміці незворотних процесів, або ж, як її прийнято називати, нерівноважній термодинаміці. Величезною заслугою нерівноважної термодинаміки є усвідомлення того факту, що нерівноважність може бути причиною порядку. У статті приведено порівняння рівноважних та нерівноважних систем, механізм утворення локальних лінійних нерівноважних систем та перспективи їх розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Використання мнемотехнік у методиці навчання термодинаміки
    (2012) Подопригора, Наталія Володимирівна; Гур’євська, Олександра Миколаївна; Podopryhora, N. V.
    (uk) У статті розглядається можливість застосування мнемотехніки під час вивчення теми«Метод термодинамічних потенціалів» у методиці навчання термодинаміки в курсі теоретичної фізики. Аналізуються психолого-педагогічні аспекти використання мнемотехнік і ейдотехнології у процесі запам’ятовування фактологічного навчального матеріалу.
  • Ескіз
    Документ
    Термодинаміка і статистична фізика
    (Сабоніт, 2012) Волчанський, Олег Володимирович; Гур’євська, Олександра Миколаївна; Подопригора, Наталія Володимирівна
    (uk) Викладено поняття і принципи фізичної термодинаміки і статистичної фізики, застосування їх методів до параметрів макроскопічних систем. Курс розпочинається з вивчення феноменологічної термодинаміки, основні поняття і закони якої обґрунтовуються й узагальнюються в курсі статистичної фізики. Посібник укладено у відповідності до галузевого стандарту вищої освіти. Галузь: 0402 Фізико-математичні науки. Напрям підготовки: 6.040203 Фізика*. Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр. Матеріал доповнено значною кількістю фізичних задач за розділами та відповідними темами, задачі систематизовані у вигляді практикуму їх розв’язку. Курс покликаний забезпечити аудиторну та самостійну роботу студентів фізичних спеціальностей фізико-математичних факультетів вищих педагогічних навчальних закладів.
  • Ескіз
    Документ
    Вивчення хвильових процесів у курсі термодинаміки при підготовці вчителів фізики та природничих дисциплін
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2007) Волчанський, Олег Володимирович
    (uk) У роботі аналізується вивчення студентами хвильових процесів у вузівській лабораторії. Пропонується доповнити їх дослідженням властивостей теплових хвиль. Представлено теоретичне обґрунтування пропонованих досліджень та описані методи реєстрації термохвильових явищ. Наведені типові результати вимірювань та їх аналіз.